Vés al contingut

Centre Internacional de Formació Contínua (CIFC)

Montserrat Fontarnau Rovira / Eduard Prats Cot. Directora / Director

 

UVic

Tipus Nombre de programes Nombre de matriculats
Màsters propis, postgraus i cursos d’especialització 57 878
Diplomes universitaris 3 175
Cursos i jornades 32 810
Cursos a mida 28 757
Study Abroad 3 174
Short-stay programmes 4 71
Escola d’Idiomes 40 652
Total 167 3.517

Programes conjunts UVic/UManresa

Tipus Nombre de programes Nombre de matriculats
Màsters propis i postgraus 2 55

BAU (centre adscrit)

Tipus Nombre de programes Nombre de matriculats
Màsters propis i postgraus 17 181
Diploma universitari 1 18
Total 18 199

Formació contínua UVic

Màsters propis, postgraus, cursos d'especialització i diplomes universitaris 

  • Màster en Animació 3D
  • Màster en Animació de Personatges 3D
  • Màster en Animació i Realització 2D
  • Màster en VFX
  • Màster en Cinema Documental
  • Màster en Concept Art i Disseny de Personatges
  • Màster en Direcció Cinematogràfica i Posada en Escena
  • Màster en Direcció de Fotografia
  • Màster en Modelatge 3D i Zbrush
  • Màster en Muntatge Cinematogràfic
  • Postgrau en Guió de Ficció per a Cinema i Televisió
  • Diploma en Animació
  • Diploma en Direcció Cinematogràfica
  • Diploma en Direcció de Fotografia
  • Màster en Business Administration (MBA)
  • Màster en Business Administration, especialitat en Màrqueting Digital i Social Media (MBA)
  • Màster en Direcció de Màrqueting Digital i Social Media
  • Màster en Direcció de Màrqueting i Gestió Comercial 
  • Màster en Direcció de Màrqueting i Gestió d'Empreses de Luxe
  • Màster en Direcció de Recusos Humans i Gestió de Personal 
  • Màster en Direcció de Relacions Internacionals i Comerç Exterior
  • Màster en Direcció en Comunicació Corporativa. Relacions Públiques, Protocol i Esdeveniments
  • Màster en Direcció Financera, Banca i Borsa 
  • Màster en Direcció General i Planificació Estratègica
  • Màster en Emprenedoria 
  • Màster en Innovació Empresarial 
  • Màster en Gestió d'Operacions i de Cadenes de Subministrament 
  • Màster en Atenció Integral i Centrada en la Persona en Àmbits d'Envelliment i Discapacitat 
  • Màster en Disseny i Optimització de Processos Industrials
  • Màster en Estimulació Neurològica. Neurorehabilitació
  • Màster en Igualtat i Equitat en el Desenvolupament
  • Màster en Implantació i Auditoria de Normes de Seguretat Alimentària: BRC, IFS i FSSC 22000
  • Màster en Màrqueting Digital i Xarxes Socials
  • Màster en Motorsport & e-Racing
  • Màster en Prevenció de Riscos Laborals
  • Màster en Psicomotricitat Educativa i Terapèutica
  • Màster en Qualitat i Seguretat Alimentària: Sistema APPCC
  • Màster en Robòtica i Sistemes Intel·ligents
  • Màster en Intervenció en Adolescents amb Trastorns de Conducta
  • Màster en Gestió i Màrqueting Esportiu
  • Postgrau en Atenció Psicosocial i Espiritual a Persones en Situació de Malaltia Avançada
  • Postgrau en Comunicació Cientifica
  • Postgrau en Direcció de Seguretat Integral
  • Postgrau en Ensenyament de Català per a Persones Adultes
  • Postgrau en Màrqueting Digital, Web i Comerç Electrònic
  • Postgrau en Peritatge Social
  • Postgrau en Qualitat i Seguretat Alimentària: Sistema APPCC
  • Postgrau en Resolució de Conflictes i Mediació Familiar
  • Postgrau en Implementació del Mindfulness en Entorns Educatius
  • Expert en Comunicació Científica
  • Expert en Gestió Comptable
  • Curs d'especialització en Motorsport & e-Racing 
  • Expert en Personal Branding i Xarxes Socials
  • Expert en Teràpia amb Cèl·lules CAR-T
  • Expert en Suport entre Iguals
  • Expert en Estudis Catalans: Traducció Literària (Català-Italià) 

Cursos i jornades

  • Planificació de Negocis per a Emprenedors basats en la Innovació
  • Activitat Física per a Usuaris de les Àrees Bàsiques de Salut
  • Assignatures RAC
  • Embenats Neuromusculars (Tapings Kinesiològics)
  • Direcció de Seguretat Integral
  • Sedestació avançada per a professionals de la rehabilitació
  • Valoració geriàtrica integral
  • Xef de cuina i pastisseria
  • Introducció a les principals tecnologies d'elaboració de formatges al Lluçanès
  • Serveis Universitaris UVic-UCC alumnes TILA
  • Serveis Universitaris UVic-UCC alumnes Oients
  • Àrees marines protegides. Biodiversitat, conservació i societat
  • Xef de cuina
  • Xef de postres
  • Entrevista motivacional
  • 2es Jornades de Màrqueting i Comunicació
  • Mobilització i desplaçament segur en la cura de persones en situació de dependència dirigit a professionals
  • Tallers de preparació per a la Prova d'Aptitud Personal (PAP) de mestres
  • Flipped Classroom. Treballant dins i fora de l'aula
  • Estratègies comunicatives per millorar l'actuació docent a l'aula
  • La multigraduació. Propostes didàctiques multigrau, interdisciplinàries, contextualitzades i significatives (MICS).
  • Gestió d'emocions en els serveis sociosanitaris
  • Ús del llenguatge inclusiu a l'administració
  • Valoració geriàtrica integral
  • Campus Sènior FEC
  • Campus Sènior FCSB
  • Campus Sènior UST

Cursos a mida

  • Llengua de signes catalana
  • Recursos docents per al treball per projectes en el nou context d'aprenentage (1)
  • Ús del llenguatge inclusiu a l'administració
  • L'enfocament competencial de les llengües a secundària. L' ensenyament-aprenentatge de l'escriptura com a eina transversal de construcció de coneixement i d'aprenentatge
  • L'enfocament competencial de les llengües a secundària. L'escriptura com a eina transversal de construcció de coneixement i d'aprenentatge
  • L'atenció a la diversitat a batxillerat i a cicles formatius
  • Repensant la nostra pràctica educativa a l'etapa 0-6 (2)
  • Anglès Bon Preu
  • Repensant la pràctica educativa a l'etapa 0-3 (1)
  • Ensenyar amb Moodle i gestionar la plataforma
  • Funció Tutorial
  • Revisió sistemàtica i metaanàlisi
  • La documentació, els espais i els materials
  • Repensem el nostre model educatiu
  • Repensant la pràctica educativa a l'etapa 0-3 (2)
  • L'atenció a la diversitat a l'educació infantil
  • L'atenció a la diversitat a l'educació primària
  • Idiomes BAU
  • Embenats per a esquinç de turmell
  • Ètica per a comitès d'ètica assistencial
  • Entrevista motivacional
  • Evidència científica en la pràctica clínica infermera: ús de les Guies de Pràctica Clínica
  • Avaluació per competències
  • Redefinim la línia metodològica del centre
  • Avaluació de les programacions inclusives i competencials
     

Study Abroad

  • Business, Design and Innovation
  • Study Abroad UVic-UCC FEC
  • Engineering
     

Short programmes

  • Design thinking
  • Projecte vitivinícola a Catalunya
  • Conservació de fauna africana
  • Impulsa la teva carrera: de les competències a l'acció
     

Formació contínua UVic/UManresa programes conjunts

Màsters propis, postgraus, cursos d'especialització (UVic/UManresa programes conjunts)

  • Postgrau en Gestió d'Empreses Vitivinícoles
  • Postgrau en Seguretat i Qualitat Assistencial
  • Expert en Teràpia amb Cèl·lules CAR-T
     

Formació contínua BAU (centre adscrit)

Màsters propis, postgraus i diploma universitari  (BAU)

  • Màster en Motion Graphics Design
  • Postgrau en Motion Design
  • Postgrau en Motion 3D
  • Màster en Animació Stop Motion
  • Màster en Disseny Gràfic
  • Màster en Disseny de Branding i Packaging
  • Postgrau en Brand Design
  • Postgrau en Packaging Design
  • Màster en Il·lustració Creativa
  • Postgrau en Il·lustració 
  • Postgrau en Il·lustració Digital i Nous Mitjans
  • Màster en Disseny d'Experiències Digitals
  • Postgrau en Comunicació i Creació de Continguts Digitals
  • Diploma en Disseny Gràfic
  • Màster en Innovació Audiovisual i Entorns Interactius
  • Màster en Disseny, Tecnologia i Innovació en Moda
  • Màster en Disseny d'Interiors
  • Màster en Service Design
     

eDiversity (inclosos a la taula de Formació Contínua UVic)

  • Postgrau en Place Branding i Gestió Estratègica del Territori
  • Curs Finanzas empresariales para no financieros
  • Curs Educación sexual en la infancia y la adolescencia
  • Curs Inteligencia emocional. Entrena tu resiliencia
  • Curs Presentaciones eficaces de ideas y proyectos creativos
  • Curs Territorios de marca
  • Curs a mida Atención Integral y Cuidado Avanzado de Heridas
  • Curs a mida Revisión sistemática e introducción al metaanálisis (edición Brasil)
  • Curs a mida Atenció integral i integrada de persones al sector residencial en context de crisi
     

Centre d'Innovació i Formació en Educació (CIFE)

Antoni Portell Llorca. Director

Fites destacades

Pel que fa al curs 2021-2022 i dins l’àmbit de la Unitat de Docència i Innovació del CIFE, es destaquen com a fites més rellevants: 

  • Consolidació del Programa FORMA’T, de formació permanent del professorat de la UVic, amb la incorporació per primer cop de formacions promogudes i liderades per les mateixes facultats a través dels seus responsables d’innovació docent i formació, conjuntament amb el CIFE. Amb aquesta iniciativa, les propostes formatives s’han pogut ajustar més a les necessitats de cada centre tant des de la mirada de facultat com des de la de les diferents titulacions.
  • Realització de sessions d’intercanvi de bones pràctiques docents a cada facultat com a culminació del treball iniciat durant aquest curs dins del marc de la Comissió d’Innovació Docent amb els responsables d’innovació docent i formació de cadascun dels centres. Es destaca tant el nombre d’inscrits a les sessions com el nombre de participants que han compartit la seva experiència docent.
  • Aprofundiment en el desenvolupament professional docent a través de la participació per part del CIFE en el curs organitzat per la REDU (Red Estatal de Docencia Universitaria) Programa Campus MDAD: Liderazgo para el cambio educativo en las universidades, que ha donat com a fruit el disseny de les bases per a la transformació de la docència a la UVic-UCC, que han inspirat una proposta de programa de desenvolupament professional docent a la UVic-UCC.

Pel que fa a la Unitat de Formació del Professorat d’Infantil, Primària i Secundària i més enllà de l’activitat habitual adreçada a mestres i professorat del territori, al llarg del curs 2021-2022 destaquen l’establiment de marcs de col·laboració institucional amb:

  • El Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM) del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya a través de la qual es finança l’activitat del Seminari d’Educació Visual i Plàstica: la incorporació dels oficis artesans a l’aula i en el qual participen tant mestres d’Educació Infantil i d’Educació Primària, com professorat de Secundària. 
  • El Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), amb qui, juntament amb professorat del Grup Recerca CODI (Coneixement i Didàctica) de la FETEP i persones expertes en els àmbits treballats, hem organitzat la primera edició del curs Aturar la mirada, dibuixar per conèixer dut a terme als espais del mateix museu, que ha permès posar el treball dut a terme en relació amb obres d’art de la col·lecció amb què compta el MNAC.

Resum del curs

El curs 2021-2022 s’ha caracteritzat per l’inici del retorn a la normalitat prepandèmica pel que fa a les formacions. D’aquesta manera, i si bé les formacions online sincròniques han estat les predominants, de mica en mica s’han anat desenvolupant formacions presencials tant de formació del professorat de la UVic dins del Programa FORMA’T com pel que fa a la formació que des del CIFE s'ofereix a mestres i professorat no universitari del territori.  

Formació al territori 

Tipus d'activitat Activitats Assistents
Conferència 2 55
Curs 5 81
Dimarts en línia 5 184
Grup de treball 2 24
Jornades 4 312
Seminari 4 230
Taller 2 34
Total general 24 920

Formació d'acompanyament a centres

Tipus d'activitat Activitats Assistents
Curs 11 271
Diagnosis 2 2
Formació 3 33
Total general 16 306

Programa FORMA'T per al PDI de la UVic

 

Tipus d'activitat Activitats Inscrits Assistents*
Autoformació 7 182 89
Conferència 2 103 74
Curs 53 945 563
Grups de treball 1 23 17
Jornada 5 106 98
Seminari 20 470 310
Taller 40 808 561
Trobada 1 43 30
Xerrada 6 139 97
Total general 135 2819 1839

(*) Entenem per assistents aquell PDI que ha completat la formació satisfactòriament i amb l'assistència requerida

Competències Activitats
Curs 59
Competència de planificació i gestió de la docència 15
Competència d'innovació 18
Competència lingüística i comunicativa 31
Competència personal, interpersonal i de treball en equip 12
Total general 135
Línies estratègiques Activitats
Acompanyament i orientació dels estudiants 13
Gestió i lideratge 9
Internacionalització de la docència 4
Metodologia de la investigació 38
Modalitats organitzatives i mètodes d'ensenyament-aprenentatge 31
Ús responsable de la informació 8
Utilització dels recursos digitals a l'aula 32
Total general 135

Escola d'Idiomes

Sergi Domínguez Tarragona. Director

Fites destacades 

  • Recuperació i creixement pel que fa al nombre d’usuaris de l’Escola d’Idiomes. Aquest creixement ha estat del gairebé del 80 %. Evidentment, la sortida de la pandèmia és un dels factors que explica l’augment d’usuaris, però també el fet que s'ha ampliat el nombre de productes a l'oferta.
  • L’Escola d’Idiomes es va consolidant com a centre de referència per acreditar els coneixements lingüístics a través dels exàmens Linguaskill de Cambridge i Oxford Text of English d’Oxford.
  • També en l’apartat de l’acreditació, hem de constatar el creixement en l’acreditació de castellà gràcies a l’examen DELE A2, així com l’administració de la prova de Coneixements Socioculturals d’Espanya (CCSE). Totes dues proves són necessàries per a aquelles persones que vulguin demanar la nacionalitat espanyola per a residència.
  • Cal destacar també el creixement de l’oferta i de participants del PAS i PDI en les formacions internes per a treballadors i treballadores de la UVic. En aquests moments s'ofereixen 23 cursos i 4 idiomes (anglès, francès, italià i alemany) amb una participació per sobre de les 130 persones.

Resum del curs 

El curs 2021-2022 ha estat un any més un curs de consolidació de l’Escola d’Idiomes com una àrea transversal que pot col·laborar amb tothom en els temes referents a la formació, acreditació i assessorament de llengües. L’augment d’usuaris d'aquest curs, gairebé un 80 %, és un indicador clar del caràcter interdisciplinari que té l’Escola, que no només té una dimensió interna, sinó que també té una important projecció cap a fora de la Universitat, on desenvolupa feines de gran importància social.

L’Escola d’Idiomes ha examinat gairebé 2.000 persones que necessiten acreditar el castellà per obtenir la nacionalitat espanyola.

D'altra banda, el curs 2021-2022 va començar amb una notícia molt negativa, ja que per la via del Decret llei, la Generalitat eliminava la normativa de terceres llengües i passava la responsabilitat a les universitats a l’hora de valorar una millora de la competència lingüística en llengua estrangera durant els estudis de grau. Així doncs, aquest serà un dels reptes del curs 2022-2023, un repte de tots plegats: Rectorat, facultats i serveis, per millorar la competència lingüística en terceres llengües de l’estudiantat sense una normativa que n’exigeixi un nivell de coneixement.

En un altre ordre de coses, amb vista al curs 2022-2023 també ens proposem el repte de formar i acreditar en nivells C1 i C2 de català a persones externes a la UVic. El nivell C2 de català passarà a ser obligatori per a totes les persones que vulguin accedir a la funció docent a Catalunya i en aquests moments hi ha manca de places per formar-se i acreditar-se.

Universitat d'Estiu

 

 

Programes

Matriculats

Dones

Homes

Cursos

2

33

24

9

Jornades professionals i escoles d’estiu

3

135

109

26

AD

1

12

7

5

TOTAL

6

180

140

40

Cursos i jornades

  • Introducció a les principals tecnologies d'elaboració de formatges al Lluçanès (4a edició) 
  • VI Jornades d'Aprenentatge Cooperatiu de Catalunya: "Compartim l'experiència"
  • 12a Escola de Literatura Infantil i Juvenil. Imaginació i realitat: Les famílies i els infants a la literatura infantil 
  • Aturar la mirada, dibuixar per conèixer
  • Actualització sobre la infecció pel VIH
  • Com dissenyar, implementar i avaluar programes de comunitats cuidadores/compassives

Aula Segimon Serrallonga

Josep Eladi Baños Díaz. President / Francesc Codina Valls. Coordinador

 

Elisabet Vives guanya la 15a Beca Segimon Serrallonga

El Teatre Cirvianum de Torelló va acollir el dissabte 18 de juny de 2022 l’acte anual en memòria de Segimon Serrallonga, organitzat per l’Ajuntament de Torelló i l’Aula Segimon Serrallonga de la UVic, en el qual es va lliurar la quinzena Beca Segimon Serrallonga per a l’ampliació d’estudis a l’estranger a Elisabet Vives.

Elisabet Vives, graduada en Ciències Polítiques, va presentar la proposta de projecte d’estudis “La tecnologia pot reparar les nostres democràcies? Exploració de l’impacte de les tecnologies cíviques en les desigualtats polítiques”, que realitzarà a la Universitat d’Edimburg mitjançant el doctorat en Ciències Polítiques. En aquesta edició de la beca Segimon Serrallonga es van presentar nou candidatures.

L’acte en memòria de Segimon Serrallonga va comptar també amb la intervenció del periodista i músic Antoni Batista, doctor en Ciències de la Comunicació, que va impartir la conferència “Via Laietana, la casa dels horrors. Reivindicació actual d’una memòria”. Després de la intervenció de l’alcalde de Torelló, Marçal Ortuño, l’acte va finalitzar amb l’actuació musical d’Ivette Nadal.

La Beca Segimon Serrallonga es va crear l’any 2006 i s'adreça a projectes d’ampliació d’estudis superiors a l’estranger en les àrees d’Humanitats, Arts, Ciències Socials i Ciències de l’Educació. La seva dotació va destinada a cobrir el desplaçament, la matrícula i les despeses d’instal·lació, allotjament i manutenció. En l’organització d’aquesta iniciativa, l’Ajuntament de Torelló ha comptat amb la col·laboració de la Xarxa Vives d’Universitats i de l’Aula Segimon Serrallonga de la UVic-UCC en tasques d’assessorament i difusió.

La Comissió de Selecció de la beca ha estat formada per Marçal Ortuño, alcalde de Torelló, en qualitat de president; Xavier Lozano, regidor de Cultura, com a secretari; Rosa Sayós, filòloga i professora de la UB; Anna Palomo, doctora en Història de l’Art i professora de la UVic-UCC; Imma Ollich, doctora en Història i Arqueologia Medieval i professora titular de la UB; Felip Vidal, doctor en Comunicació Audiovisual i Publicitat, professor a l’Escola d’Art i Superior de Disseny (EASD) Llotja de Barcelona i a la Universitat Oberta de Catalunya, i Ramon Farrés, doctor en Traducció i professor de la UAB.