Vés al contingut

Fites destacades

  • Pla director de persones (PDP). Es continuen definint els projectes vinculats a la innovació i automatització, creant aplicacions i generant recursos que permetin facilitar les gestions per a la comunitat universitària, així com garantir un major rigor i excel·lència en tots els processos. UTalent és l'eina per gestionar la incorporació de personal i té el segell per a la transparència i l’excel·lència HRS4R. També es compta amb el sistema d’incentivació de PAS per facilitar les avaluacions i l’UTeletreball per dur a terme el seguiment del treball a distància no regular.  

  • La política de selecció segueix els valors de la UVic i busca l’excel·lència a l’hora d’incorporar personal. Des de l’Àrea de Polítiques del Talent es du a terme formació i acompanyament individualitzat en funció de les necessitats que manifesten els diferents actors que formen part del procés. En el document adjunt es mostren les dades amb relació a les places gestionades durant l’exercici 2020-2021, les persones inscrites i el total de candidatures revisades.  

  • Pla de formació. S’estableix la sistematització de la planificació anual del pla de formació TIC i idiomes amb diferents nivells d’especialització (anglès, francès, alemany i pròximament italià). Es dissenyen els documents reguladors de la formació. Concretament, la normativa i el procediment per a les formacions dirigides a PAS i PDI, així com la carta de compromís per a la formació individual. Aviat aquesta documentació serà automatitzada. 

  • Teletreball. El personal interessat a fer teletreball no regular té accés a una guia pas a pas per sol·licitar-lo, un annex al contracte, aspectes clau, una distribució anual, drets i deures, i un registre horari (teletreball). 

Resum del curs

Fa aproximadament tres anys que es va decidir constituir dues àrees diferenciades, però que col·laboren estretament, l’Àrea de Polítiques del Talent (APT) i l’Àrea de Gestió Econòmica i de Personal (AGEP). Totes dues estan entrelligades, però amb especificitats diferenciades. Aquesta ha estat sense dubte una aposta estratègica per oferir una millor intervenció, amb figures expertes en cadascun dels àmbits. L’Àrea té quatre eixos vertebradors definits al Pla director de persones (2019), que marca el full de ruta de tota actuació que s’impulsi des de l’Àrea. L’aposta se centra en la innovació en totes aquelles accions que es duen a terme des de l’Àrea, sense obviar que cal establir protocols clars i acordats per a cadascun dels projectes vinculats. Així doncs, es vol garantir l’excel·lència i, per fer-ho, és clau analitzar, dissenyar, adaptar i avaluar. I sobretot, amb un component humà, que és el que diferencia la UVic-UCC. Acompanyar les persones i humanitzar tots els projectes és clau i prioritari. S'ha impulsat una eina per a la gestió de recursos humans. Aquesta eina, inicialment, era únicament de registre, però gràcies a l’experiència i sobretot a l’entrega de les persones que formen part d’aquest equip, s'ha convertit en el que es coneix com a UTalent, que es troba al Campus Virtual.

Actuament, s'hi centralitzen les accions requerides i que estan vinculades a la incorporació de professionals, modificacions de contracte, dedicació de treball a distància, avaluacions del mèrit competencial, documentació addicional del PDI (sexennis, acreditacions, etc.). Pròximament, serà l’eina de gestió de les promocions PDI 2021-2022, UDocentia, UTeletreball, entre altres. L’objectiu que es persegueix rau a sistematitzar i vetllar per la transparència, l'objectivitat i, per tant, el compliment del segell HRS4R. En aquest sentit, s'ha apostat per invertir en capital humà, acompanyant les direccions d’àrees i serveis, així com les direccions i coordinacions de departaments, i dissenyant un sistema que dona resposta a la realitat actual. La implicació que tant el PAS com el PDI ha mostrat ha contribuït a fer que un equip petit pogués obtenir els bons resultats amb què compta actualment.

Tot això, vinculat a la situació sobrevinguda de la covid-19 i els nous requeriments que això ha comportat: adaptació legal constant, agilitat oferint informació al conjunt de treballadors/es, elaboració del pla d’acció del teletreball i compliment de la normativa vigent, etc. Sempre amb el full de ruta clar, degudament decidit als eixos vertebradors anteriorment esmenats. 

Document adjunt

Descarregar .pdf