Vés al contingut

Fites destacades

  • ​​​​​Nou format de L’Apunt. El curs 2020-2021 va començar amb l’estrena d’un nou format de L’Apunt, el butlletí de comunicació interna de la UVic. El canvi, que ha suposat el pas d’un blog informatiu a una revista digital, implica tant el disseny de la revista com l’organització i presentació dels continguts que s’hi publiquen. El nou butlletí ha nascut amb l’objectiu d'afavorir l’accés a les notícies publicades i facilitar-ne la llegibilitat, així com millorar-ne els elements gràfics, com ara les fotografies i els recursos audiovisuals. Al llarg d’aquest curs s’han publicat 41 números de L'Apunt, que han recollit un total de 813 notícies.
  • Un butlletí sobre les experteses de la UVic-UCC. Amb l’objectiu de donar més visibilitat a les experteses i els àmbits d’especialització dels investigadors i investigadores, s’ha posat en marxa una nova eina adreçada als mitjans de comunicació. Es tracta d’una newsletter o butlletí, que es publica cada dilluns i que pretén incrementar la presència tant a la premsa escrita com a la ràdio i la televisió de les persones que fan recerca i docència a la Universitat. El projecte compta amb la implicació de totes les entitats federades i amb la col·laboració de les facultats i els centres de recerca. Aquest primer curs se n’han publicat 33 números.
  • La memòria del curs, en digital. Coordinada pel Servei de Publicacions, i amb la implicació de totes les entitats federades, la memòria de curs acadèmic ha fet un pas significatiu. Per primera vegada, s’ha abandonat el paper i s’ha passat al format digital i, també, per primer cop, s’ha fet una memòria que engloba de manera unificada i coherent el conjunt de la UVic-UCC. Després de treballar-hi tot el curs, a l’estiu s’ha donat per finalitzada la primera memòria digital, corresponent al 2019-2020 i consultable al web www.uvic-ucc.cat.
  • Dos nous números de l’UCampus. Al llarg del curs s’han publicat dos nous números de la revista digital UCampus, un el novembre de 2020 i l’altre el maig de 2021. La publicació se centra en els fets essencials de la vida universitària, la docència, la recerca, la transferència de coneixement i la responsabilitat social i institucional, i la cultura, mitjançant reportatges en profunditat, entrevistes i altres continguts en altres formats. Totes les edicions publicades es poden consultar en aquesta pàgina del web de la UVic.
  • Nous projectes i recursos comunicatius de la UVic-UCC. La incorporació de la Fundació Privada Elisava Escola Universitària a la UVic-UCC la tardor d’aquest curs ha portat a revisar, incrementar i optimitzar els projectes i recursos de comunicació del conjunt de la federació universitària. En aquest sentit, l'Àrea de Comunicació Corporativa i Relacions Institucionals (ACCRI) ha coordinat la revisió del Manual d’estil dels serveis de premsa i de comunicació de la UVic-UCC, d’acord amb la resta de serveis i amb el lideratge de la coordinadora de Polítiques Corporatives. També ha treballat en la conceptualització i el desenvolupament d’un nou butlletí intern, per a tota la comunitat UVic-UCC, que sota el nom de Som U es posarà en marxa el curs vinent.

Resum del curs 

 

Així mateix, comunicativament parlant, aquest curs a la UVic ha continuat marcat per la pandèmia per la covid-19, que ha condicionat l’activitat de l'ACCRI, sobretot en l’àmbit de protocol i d’organització d’actes. Aquests s’han vist reduïts en nombre o s’han transformat i reinventat en formats virtuals o híbrids. És el cas de la inauguració del curs acadèmic, el 15 d’octubre, emès en streaming i amb només una cinquantena de persones a l’Aula Magna.

Forma part de les funcions de l’ACCRI captar els fets més rellevants que es produeixen a la Universitat i divulgar-los tant a dins de la institució com a fora, per obtenir la màxima notorietat i rellevància. En aquest sentit, al llarg del curs s’han enviat 121 notes i convocatòries de premsa, i s’han publicat una desena de reportatges monogràfics a diaris d’abast nacional. Al compte de Twitter @uvic_ucc s’han publicat 932 tuits i s’han obtingut 567 nous seguidors. A més, segons dades de la plataforma de clippinf Acceso 360, s’han obtingut 1.323 impactes a la premsa escrita (valorització de 5.998.008 euros) i 4.051 a la premsa digital, sense comptar les xarxes socials (valorització de 7.373.471 euros).

Pel que fa al Servei de Publicacions, entre d’altres continguts, ha elaborat la Memòria en xifres de la UVic-UCC per al curs 2019-2020, la Memòria audiovisual del mateix any i la lliçó inaugural "Esport d’alt rendiment: l’evidència que no tot és guanyar o perdre", del Dr. Javier Peña, professor de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, i director del Centre d’Estudis en Esport i Activitat Física.

L’Àrea, que depèn orgànicament de la coordinadora de Polítiques Corporatives de la UVic-UCC, Meritxell Borràs, ha viscut un curs marcat pels canvis a l’equip: a l’octubre, Eva Funoll Guix ha entomat la Direcció de l’Àrea, que ocupava de manera interina; al gener, Anna Aguilar Pujol s’ha incorporat com a responsable de Premsa, i al juliol s’ha jubilat Miquel Tuneu Vila, després de més de tres dècades a la institució. El seu lloc, al Servei de Publicacions, l’ha ocupat provisionalment Iris Estrada Lahosa i, de manera definitiva, ho farà en els pròxims mesos Marta Marcer Masdemont. L'àrea ha aprofitat aquesta etapa de transformació per treballar en la reorganització i l'optimització de dinàmiques i serveis.