Vés al contingut
Montserrat Fontarnau Rovira. Directora

UVic

Tipus Nombre de programes Nombre de matriculats
Màsters propis, postgraus i cursos d’especialització 57 878
Diplomes universitaris 3 175
Cursos i jornades 32 810
Cursos a mida 28 757
Study Abroad 3 174
Short-stay programmes 4 71
Escola d’Idiomes 40 652
Total 167 3.517

Programes conjunts UVic/Umanresa

Tipus Nombre de programes Nombre de matriculats
Màsters propis i postgraus 2 55

BAU (centre adscrit)

Tipus Nombre de programes Nombre de matriculats
Màsters propis i postgraus 17 181
Diploma universitari 1 18
Total 18 199

Formació contínua UVic

Màsters propis, postgraus, cursos d'especialització i diplomes universitaris (UVic)

  • Màster en Animació 3D
  • Màster en Animació de Personatges 3D
  • Màster en Animació i Realització 2D
  • Màster en Animació Stop Motion
  • Màster en Atenció Integral i Centrada en la Persona en Àmbits d'Envelliment i Discapacitat 
  • Màster en Cinema Documental
  • Màster en Concept Art i Disseny de Personatges
  • Màster en Direcció Cinematogràfica i Posada en Escena
  • Màster en Direccio de Fotografia
  • Màster en Direcció de Màrqueting Digital i Social Media
  • Màster en Direcció de Màrqueting i Gestió Comercial 
  • Màster en Direcció de Màrqueting i Gestió d'Empreses de Luxe
  • Màster en Direcció de Recusos Humans i Gestió de Personal 
  • Màster en Direcció de Relacions Internacionals i Comerç Exterior
  • Màster en Direcció d'Empreses Turístiques. Especialitat en Luxe 
  • Màster en Direcció en Comunicació Corporativa. Relacions Públiques, Protocol i Esdeveniments
  • Màster en Direcció Financera, Banca Digital i Finances a Internet 
  • Màster en Direcció Financera, Banca i Borsa 
  • Màster en Direcció General i Planificació Estratègica
  • Màster en Disseny de Branding i Packaging
  • Màster en Disseny d'Experiències Digitals
  • Màster en Disseny Gràfic
  • Màster en Disseny i Optimització de Processos Industrials
  • Màster en Emprenedoria 
  • Màster en Estimulació Neurològica. Neurorehabilitació
  • Màster en Gestió d'Operacions i de Cadenes de Subministrament 
  • Màster en Igualtat i Equitat en el Desenvolupament
  • Màster en Il·lustració Creativa
  • Màster en Implantació i Auditoria de Normes de Seguretat Alimentària: BRC, IFS i FSSC 22000
  • Màster en Innovació Empresarial 
  • Màster en Innovació i Design Management
  • Màster en Màrqueting Digital i Xarxes Socials
  • Màster en MBA (diferents especialitats)
  • Màster en Modelatge 3D i Zbrush
  • Màster en Motion Graphics Design
  • Màster en Motorsport & e-Racing
  • Màster en Muntatge Cinematogràfic
  • Màster en Prevenció de Riscos Laborals
  • Màster en Project Management BIM en Espais Sostenibles
  • Màster en Psicomotricitat Educativa i Terapèutica
  • Màster en Qualitat i Seguretat Alimentària: Sistema APPCC
  • Màster en Robòtica i Sistemes Intel·ligents
  • Postgrau en Atenció Psicosocial i Espiritual a Persones en Situació de Malaltia Avançada
  • Postgrau en Comunicació Cientifica
  • Postgrau en Direcció de Seguretat Integral
  • Postgrau en Ensenyament de Català per a Persones Adultes
  • Postgrau en Estimulació Neurològica
  • Postgrau en Guió de Ficció per a Cinema i Televisió
  • Postgrau en Malaltia Mental i Alteracions de la Conducta en Persones amb Discapacitat Intel·lectual
  • Postgrau en Màrqueting Digital, Web i Comerç Electrònic
  • Postgrau en Peritatge Social
  • Postgrau en Pilot-operador de Càmera de Drone
  • Postgrau en Qualitat i Seguretat Alimentària: Sistema APPCC
  • Postgrau en Tècnic en Productivitat. Milllora de Processos en Entorns Lean i Indústria 4.0
  • Curs d'especialització en Comunicació científica
  • Curs d'especialització en Digitalització de Petites i Mitjanes Empreses
  • Curs d'especialització en Elaboració de Formatges Artesans
  • Curs d'especialització en Enginyeria de So i Producció Musical
  • Curs d'especialització en Enginyeria d'Imatge i Producció Tècnica de Cinema
  • Curs d'especialització en Gestió Comptable
  • Curs d'especialització en Motorsport & e-Racing 
  • Curs d'especialització en Personal Branding i Xarxes Socials
  • Curs d'especialització en Tècnic de So
  • Curs d'especialització en Tècnic en Imatge
  • Diploma en Animació
  • Diploma en Direcció Cinematogràfica
  • Diploma en Direcció de Fotografia

Cursos i jornades

  • 1es Jornades de Màrqueting i Comunicació
  • 5a Jornada de Psicomotricitat. "La psicomotricitat com a eina de creixement al llarg de la vida"
  • Activitat Física i Esport Adaptat
  • Activitat Física per a Usuaris de les Àrees Bàsiques de Salut
  • Adaptació Funcional de l'Habitatge: Actualització de Normativa i Exemples de Solucions
  • Agent Comercial
  • Àrees Marines Protegides. Biodiversitat, Conservació i Societat
  • Assignatures RAC
  • Direcció de Seguretat Integral
  • Dolor Miofascial i Punts Gallet. Punció Seca i Tractament Conservador
  • Els Trastorns i les Patologies Motrius més Freqüents en la Infància
  • Embenats Neuromusculars (Tapings Kinesiològics)
  • Escola, Família i Comunitat per prevenir l'abandonament Escolar Prematur
  • Fotografia de Moda
  • Fotoperiodisme
  • Gimnàstica Emocional: Acompanyar-nos per Acompanyar!
  • Il·luminació en el Bodegó Publicitari
  • Jornada d'Igualtat i Gènere "Em cuido, et cuido, ens cuidem!"
  • L'art de Morir. Final de vida del Pacient Crític
  • Mobilització i Desplaçament Segur en els Serveis d'Atenció Sanitària i Sociosanitària
  • Personal Branding Strategy
  • Planificació de Negocis per a Emprenedors Basats en la Innovació
  • Producció Fotogràfica
  • Reportatge Documental de Proximitat
  • Retoc Digital Publicitari
  • Sedestació Avançada per a Professionals de la Rehabilitació
  • Tallers de preparació per a la prova d'aptitud personal (PAP) de mestres
  • Tallers pràctics de preparació per a la prova d'aptitud personal (PAP) de Mestres
  • Teràpia Assistida amb Cavalls i Gossos: Aproximació des de la Teràpia Ocupacional
  • Trajectòries Educatives en la Cruïlla. Una Mirada des del Gènere i la Interseccionalitat
  • Ús del Llenguatge Inclusiu a l'Empresa
  • Xef de Cuina
  • Xef de Cuina i Pastisseria
  • Xef de Postres
  • Webinar Vigilància, control de dades i salut davant l’amenaça de la covid-19
  • Webinar Professionals sanitaris: el seu rol durant la pandèmia
  • Webinar Evolució de l'abordatge del pacient amb DCA des de l'estimulació neurològica
  • Webinar Recuperar per transformar l’economia catalana: els projectes europeus Next Generation EU
  • Webinar Sport, Globalisation and Identity: Recent Reflections on our Publication
  • Webinar Com fer front (fins i tot vèncer) la pandèmia des del punt de vista empresarial
  • Webinar Màrqueting i comunicació per a petites i mitjanes empreses en la nova realitat empresarial
  • Webinar Entendre les tecnologies que estan canviant el món
  • Webinar Cómo ganar dinero en internet - Modelos de negocio Online que realmente funcionan
  • Webinar Un mundo en crisis: miradas desde la sostenibilidad de la vida 
  • Webinar Societat digital, privacitat i ètica 
  • Webinar Enganxats al català: recursos en línia per a la cohesió de l'alumnat de català per a persones adultes
  • Webinar La intervenció des de la Psicomotricitat. El seu sentit
  • Webinar Atenem famílies: un trencaclosques en constant canvi
  • Webinar Experiències de creació i reorientació de negocis empresarials
  • Webinar Patologies de la democràcia
  • Webinar Reptes del futur d'Europa
  • Webinar Desigualtat, renda bàsica i IMV 
  • Webinar Elevator Pitch: Com desenvolupar presentacions breus que captivin a l'audiència
  • Webinar Cómo preparar una charla (o una clase virtual) para comunicar, divulgar o enseñar ciencia
  • Webinar Impacto psicosocial y espiritual de la enfermedad avanzada sobre el enfermo, la familia y los profesionales
  • Webinar Creando tu cuadro de mandos con Google Analytics
  • Webinar Tendències i perspectives de futur de la indústria de l’esport
  • Webinar Exoesqueletos y alteraciones del movimiento: Cómo el entorno biológico determina la adaptación periférica a las órdenes motoras
  • Webinar La comunicació científica, una professió essencial per a la societat moderna
  • Webinar El paper del cap d'operacions en l'estratègia de l'empresa
  • Webinar Tendencias en Instagram: cómo sacar el máximo provecho a todas las herramientas que nos ofrece
  • Webinar: L'autòpsia social. Actuació del treballador social forense en les morts sospitoses de criminalitat
  • Webinar: L'anàlisi de dades a la indústria de l'esport

Cursos a mida

  • Anglès Bon Preu
  • Anglès per al sector del turisme
  • Association Montessori Internationale d'assistent d'aula 0-3 anys
  • Eines de videoconferència i metodologies de participació a l'aula
  • El treball per projectes a l'etapa 0-6
  • Francès per al sector del turisme
  • La relació sanitària. Empoderament i habilitats comunicatives
  • L'empresa en l'era post-COVID-19. Liderant el canvi en la petita i mitjana empresa
  • Llengua de signes catalana
  • Millorem la pràctica educativa sota els principis de la pedagogia de projectes
  • Mobilització i desplaçament segur en els serveis d'atenció sanitària i sociosanitària i TAC Osona
  • Repensant la nostra pràctica educativa a l'etapa 0-6
  • Repensem les nostres pràctiques a l'etapa d'educació infantil. De la reflexió a l'acció
  • Revisió sistemàtica i metaanàlisi

Study Abroad

  • Business, Design and Innovation
  • Study Abroad UVic-UCC FEC

Short programmes

  • Competències interculturals en l'atenció sanitària
  • Global Internship Seminar (16h)

Formació contínua UVic/UManresa programes conjunts

Màsters propis, postgraus, cursos d'especialització (UVic/UManresa programes conjunts)

  • Màster en Administració i Direcció d'Empreses (MBA)
  • Postgrau en Gestió d'Empreses Vitivinícoles
  • Postgrau en Seguretat i Qualitat Assistencial
  • Expert en Teràpia amb Cèl·lules CAR-T

Formació contínua BAU (centre adscrit)

Màsters propis, postgraus i diploma universitari  (BAU)

  • Màster en Motion Graphics Design
  • Postgrau en Motion Design
  • Postgrau en Motion 3D
  • Màster en Animació Stop Motion
  • Màster en Disseny Gràfic
  • Màster en Disseny de Branding i Packaging
  • Postgrau en Brand Design
  • Postgrau en Packaging Design
  • Màster en Innovació i Design Management
  • Postgrau en Innovació i Design Thinking
  • Màster en Il·lustració Creativa
  • Postgrau en Il·lustració 
  • Postgrau en Il.lustració Digital i Nous Mitjans
  • Màster en Disseny d'Experiències Digitals
  • Postgrau en Comunicació i Creació de Continguts Digitals
  • Màster en Project Management BIM en Espais Sostenibles
  • Postgrau en BIM en Espais Sostenibles
  • Diploma en Disseny Gràfic
     
Antoni Portell Llorca. Director

El curs 2020-2021 ha continuat marcat per la pandèmia de la covid-19. D’aquesta manera, l’activitat formativa del Centre d'Innovació i Formació en Educació (CIFE) s’ha mantingut en la mateixa línia de prioritzar les formacions bàsicament en dos grans àmbits: la tecnologia educativa i la planificació i el desenvolupament de la docència, tant dins de la Universitat com fora, i l’acompanyament del professorat i de l’estudiantat.

D’aquesta manera, al llarg del curs 2020-2021, l’activitat del CIFE s’ha canalitzat a través dels àmbits d’actuació següents:

A) FORMACIÓ PERMANENT DEL PROFESSORAT D’EDUCACIÓ INFANTIL, PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA

Un any més,, s’ha col·laborat amb el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya compartint l’objectiu i el compromís de promoure la millora i el canvi educatiu al territori, tot organitzant activitats tant de formació d’iniciativa pròpia com activitats reconegudes per l’administració educativa. Aquestes activitats, totes realitzades virtualment, s’han pogut completar de manera no presencial gràcies a la disponibilitat del professorat formador i de les persones assistents a les diferents formacions.

En aquest sentit, les activitats proposades pel CIFE al llarg del curs han cobert un ampli ventall de propostes i modalitats, que es resumeixen en aquesta taula:

Tipus d'activitat Activitats Assistents
Curs 4 129
Grup de treball 1 14
Seminari 4 86
Seminari en línia (*) 6 446
Taller 4 48
TOTAL 19 723

(*) Sessions de videoconferència

 

D’entre les diferents activitats formatives ofertes al territori i adreçades al conjunt dels docents, enguany s’ha consolidat el projecte de Seminaris en Línia, iniciat el curs passat amb la irrupció de la pandèmia, que ha tingut molt bona acollida entre mestres i professorat assistent.

Dins del marc de la cooperació amb les diferents entitats, associacions i institucions, des del CIFE s’ha col·laborat amb el Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC) i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC) en la posada en marxa d’una formació adreçada a les educadores i educadors socials que treballen a les diferents escoles i instituts del territori, en què també han participat mestres de les escoles. Aquesta activitat s’ha realitzat en coordinació amb la Subdirecció General de Suport i Atenció a la Comunitat Educativa del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

Pel que fa als projectes vinculats a la Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humantes (FETCH) i que compten amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vic, cal destacar els següents:

Quarta edició del Seminari MID (Mentoratge i Identitat Docent), amb la participació de professorat dels graus en Mestre en Educació Primària (MEP), Mestre en Educació Infantil (MEI) i DG de la FETCH i mestres de totes les escoles de Vic, formació inclosa dins del Programa MID.

La formació d’acompanyament

Un any més, i juntament amb l’oferta formativa adreçada al territori des de la UVic, des del CIFE s'han acompanyat els centres en el seu procés de transformació, tot donant resposta a les seves necessitats concretes i anant als centres a realitzar-hi la formació. En aquest àmbit, s'han dut a terme tot un seguit de formacions a mida en llars d’infants, escoles i instituts d’arreu del territori, adreçades tant a aspectes didàctics com a aspectes organitzatius. També s’han vist afectades per la pandèmia i han combinat la modalitat presencial i la telemàtica.

En aquest àmbit, destaquen de manera especial les formacions següents:

  • Repensem l’aprenentatge a l’etapa d’infantil: estratègies metodològiques i el rol de l’adult
  • Recursos docents per al treball per projectes en el no context d’aprenentatge (NCA)
  • Millorem la pràctica educativa sota els principis de la pedagogia de projectes
  • La resolució de conflictes com a mètode per a crear millors relacions
  • L’atenció a la diversitat a batxillerat i cicles formatius
  • Els nous marcs de relació família-escola

A continuació, s'indiquen les xifres pel que fa a les diferents persones assistents a les formacions dins d’aquest bloc, tant les ofertes al territori com les d’acompanyament, atès el seu caràcter transversal i interdisciplinari:

Tipus d'activitat Activitats Assistents
Conferència 2 90
Curs 8 186
Seminari 4 86
TOTAL general 12 276

B) FORMACIÓ DEL PROFESSORAT, INNOVACIÓ I MILLORA DE LA QUALITAT DE LA DOCÈNCIA UNIVERSITÀRIA

El pla de formació

Per segon any consecutiu s’ha dissenyat, planificat i implementat el Programa FORMA’T, que també per la covid-19 s’ha desenvolupat majoritàriament en la modalitat en línia. Així, doncs, i pel que fa a la formació permanent del personal de la UVic-UCC, l’activitat promoguda des del CIFE ha estat la següent:

Tipus  Activitats Persones inscrites Assistents (*)
Curs 44 1505 721
Taller 23 729 517
Jornada 12 409 339
Seminari 9 148 111
Conferència 5 304 224
Trobada 3 64 42
Autoformació 3 36 20
Grup de treball 1 14 12
TOTAL 100 3209 1986

(*) S'entén per assistents aquell PDI que ha completat la formació satisfactòriament i amb l’assistència requerida. També es poden categoritzar com a certificats, percentatge que aquest curs 2020-2021 s’ha situat en el 62%.

 

Quant a l’impacte de les diferents activitats realitzades en relació amb les línies estratègiques i les competències docents previstes en el programa de formació, aquest s’ha concretat de la següent manera:

Línies estratègiques (*) Activitats
Modalitats organitzatives i mètodes d'ensenyament-aprenentatge 45
Utilització dels recursos digitals a l'aula 25
Acompanyament i orientació dels estudiants 12
Ús responsable de la informació 10
Metodologia de la investigació 6
Internacionalització de la docència 2
TOTAL 100
Competències (*)  Activitats
Competència de planificació i gestió de la docència 71
Competència d'innovació 13
Competència metodològica 12
Competència lingüística i comunicativa 3
Competència personal, interpersonal i de treball en equip 1
TOTAL 100

Amb tot plegat, es pot afirmar que el CIFE compta amb una extensa xarxa de col·laboradors interns amb la qual, de manera conjunta, es dona resposta a les necessitats de formació del PDI en aquelles temàtiques i àmbits de les àrees, els serveis i les unitats de la UVic més vinculades a la docència. Cal destacar de manera especial l’estreta col·laboració i coordinació amb la Unitat de Docència Universitària i Tecnologia Educativa (UDUTE), la Biblioteca, l’Àrea de les TIC, l’Escola d’Idiomes i l’Escola de Doctorat. Es compta, també, amb una rica xarxa (en constant evolució i diversificació) de formadores i formadors experts en els diversos àmbits, una xarxa formada tant per PDI de la UVic (especialment, de la FETCH) com per formadors d’altres universitats (UPV, UPV/EHU, UOC, UNIZAR, UCA, UPF, UB, URL...). En total, s’han ofert al PDI 100 activitats (cursos, jornades, tallers...), distribuïdes en més de 450 hores de formació i que han comptat amb la participació de 80 formadors i formadores.

Avançant en la millora de la qualitat de la docència

Al llarg del curs, pel que fa a la innovació docent, el treball de la Comissió d’Innovació Docent de la UVic-UCC s’ha centrat en l’avaluació de l’estudiantat, tot promovent-ne el treball a cada facultat a través de la posada en marxa de seminaris de desenvolupament professional docent (SDPD), liderats per la persona responsable d’Innovació Docent. D’aquesta manera, s'ha iniciat el procés compartint el document Encarant l’horitzó de la innovació docent en l’àmbit de l’avaluació de l’estudiantat, en una sessió monogràfica a cada centre. El document inclou un Instrument d’autodiagnosi de la pràctica avaluativa, que convida el professorat a situar-se en el context de la seva pròpia pràctica avaluativa. Aquest instrument, al mateix temps, ha estat el punt de partida dels diferents SDPD.

El treball realitzat a cada centre, amb el guiatge dels responsables d’Innovació Docent i el CIFE, ha culminat amb la realització de la Jornada d’Innovació Docent, adreçada a tot el professorat de la UVic, i que s'ha centrat en el tema que s’havia anat treballant al llarg del curs i que ha consistit en una conferència “Estudiants o aprenents: una mirada a l’avaluació com a aprenentatge”, a càrrec del Dr. Gregorio Rodríguez Gómez, de la Universitat de Cadis i membre del grup de recerca EVAlFor. Amb posterioritat a la conferència plenària, ja per facultats, els diferents SDPD han compartit la feina feta amb la resta de professorat de la mà la persona responsable d’Innovació, en la que va ser la Jornada d’Innovació per facultats.

Pel que fa als projectes d’innovació impulsats per la UVic-UCC, per segon any consecutiu, aquest curs 2020-2021 s’ha convocat una nova edició del Programa PIRE (Projectes de Recerca i Innovació en Educació), al qual van optar set projectes. De l’edició d’enguany destaca la incorporació dels estudis de Medicina. D’aquesta manera, el Comitè Avaluador va resoldre concedir els ajuts establerts a la convocatòria als següents projectes, amb una dotació de 2.000 euros per a cadascun, que es desenvoluparan al llarg dels cursos 2021-2022 i 2022-2023:

El procés de reflexió sobre la pràctica professional futura en el context de l’assignatura de Pràctiques: una perspectiva interdisciplinària IP: Mila Naranjo Llanos (FETEP)

El podcast en el procés d'ensenyament i aprenentatge universitari IP: Toni Sellas Güell (FEC)

Retroacció correctiva escrita a les assignatures de didàctica de la llengua i didàctica de la matemàtica (RELLEMA) IP: Llorenç Comajoan Colomé (FETEP)

Aplicació de la tecnologia de transcripció de veu i centralització de dades mitjançant l'ús de l'App Beeseet com a eina docent a la Facultat de Medicina UVic-UCC. Prova de concepte. IP: Josep Vidal Alaball (Facultat de Medicina)

Dins del marc de les col·laboracions internes, el CIFE ha participat, juntament amb el Vicerectorat de Professorat i l'Àrea de Qualitat (AdQ) de la UVic-UCC en el disseny, la planificació i la implementació de la prova pilot del Programa UDocentia.

En la mateixa línia, ja pel que fa a les col·laboracions externes, i dins del marc de la Convocatoria Proyectos MDAD (Marco de Desarrollo Académico y Docente) convocat per Red-U durant el curs 2019-2020, la UVic-UCC forma part de les universitats que s’incoporaran a la segona fase del Proyecto Campus MDAD: liderazgo para el cambio educativo en las universidades.  A través del CIFE ha participat en el procés de posada en marxa d’un curs adreçat al professorat de les diferents universitats i que es preveu que s’iniciï el curs 2021-2022.

També en el capítol de col·laboracions externes, un any més, s’ha col·laborat amb la Red Estatal de Docencia Universitaria (RED-U), de la qual la UVic-UCC és sòcia institucional. En aquest sentit, el CIFE va comptar-se entre el Comitè Organitzador de SemiREDU 2020: Rediseñando la docencia en un nuevo contexto, que va tenir lloc telemàticament els dies 18 i 25 de setembre de 2020.

Sergi Domínguez Tarragona. Director

L’Escola d’Idiomes és un servei estratègic de la UVic. Si es té en compte que les capacitats lingüístiques són un imprescindible a l’economia moderna, la Universitat ha de vetllar també per oferir a tota la comunitat la possibilitat de formar-se i acreditar-se en llengües estrangeres, així com l’assessorament especialitzat necessari. 

Diversos documents institucionals reconeixen el caràcter estratègic de promoure una cultura multilingüe i la internacionalització. En aquest context, les tasques principals de l’Escola d’Idiomes són oferir les eines necessàries a tota la comunitat per garantir l’excel·lència lingüística. Aquestes eines són: una oferta formativa àmplia i de qualitat, i la possibilitat d’acreditar el nivell de competència lingüística de manera reconeguda oficialment. Així mateix, garantir l’acompanyament necessari perquè l’estudiantat o la comunitat conegui les opcions a la seva disposició en la formació i l'acreditació lingüístiques. 

Un dels objectius principals de l’Escola d’Idiomes dels darrers anys és vetllar per fer créixer el nombre d’estudiants que acrediten el seu nivell de competència en terceres llengües. El context social i econòmic no hi acompanya, ja que s'és en un moment de canvi. Malgrat que tot apunta que el coneixement i l'acreditació de terceres llengües és imprescindible per a la inserció a la vida laboral i social dels titulats universitaris, aquest col·lectiu es mostra reticent a fer la formació necessària. Almenys en els formats actuals.  

D'aquesta manera, l’Escola d’Idiomes ofereix des de fa tres anys cursos totalment online a través d’una plataforma d’aprenentatge d’idiomes. Aquesta és una opció la demanda de la qual creix any rere any. En el cas de l’anglès el curs 2020-2021 s'ha doblat el nombre de persones inscrites. 

D'altra banda, la pandèmia ha fet millorar la metodologia i els formats oferts des de l'Escola d'Idiomes. Així i tot, l’estudiantat continua reticent a fer formacions.  D'aquesta manera, des de l’Escola d’Idiomes s’han impulsat accions per conscienciar l’estudiantat pel que fa a la necessitat de formar-se en terceres llengües.  Una ha estat oferir una prova de nivell d’anglès totalment gratuïta. En aquests moments, gairebé 2.500 estudiants de grau han fet aquesta prova, el que seria més del 50% de l'alumnat del campus UVic. 

Així mateix, la internacionalització de la UVic-UCC implica també millorar el nivell de coneixement de llengües estrangeres de tota la comunitat, el PAS i el PDI.  

En aquest sentit, es destaca el nombre creixent de persones que hi participen. En total es disposa de deu grups d’anglès, amb vuitanta-cinc persones inscrites; cinc grups de francès, amb quaranta-cinc persones, i un grup d’alemany, amb cinc persones. Aquests cursos s’organitzen conjuntament amb l’Àrea de Polítiques de Talent. A aquests cursos també s’hi ha d’afegir un curs de nivell avançat de conversa en anglès, que es fa a la Fundació d'Estudis Superiors en Ciències de la Salut (FESS). 

Pel que fa a la formació a mida, s'ha fet formació per a l’empresa Bon Preu, SA, on s'han format quaranta-sis treballadors dividits en set grups.

En el capítol de l’acreditació, l’Escola d’Idiomes és centre examinador d’Oxford, per oferir l’Oxford Test of English, i agent acreditat de l’examen Cambridge Linguaskill.  En tots dos exàmens hi ha una clara demanda creixent. Especialment, perquè es tracta d’exàmens multinivell que ofereixen un resultat molt ràpid. 

Com a centre examinador de l’Institut Cervantes, s'han continuat oferint els diplomes d’espanyol com a llengua estrangera (DELE) de nivell A2 i l’examen de coneixements constitucionals i socioculturals (CCSE) que s’ha de superar per poder obtenir la nacionalitat espanyola. Aquest any més de 1.000 persones s’han examinat a les nostres aules. 

L’Escola d’Idiomes també col·labora amb totes les facultats i les àrees per oferir el seu servei i coneixement tècnic on calgui. 

Des de l’Escola d’Idiomes s’imparteixen els cursos de castellà per als estudiants d’intercanvi internacional. Prop d’un centenar d’estudiants hi participen cada any. El curs 2020-2021 ha estat especial a causa de la pandèmia i hi ha hagut menys participació. A més, els cursos s’han ofert per videoconferència. 

Així mateix, juntament amb la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar, es fan cursos d’acollida en castellà per als estudiants francesos que segueixen el grau de fisioteràpia. Aquest darrer curs hi han participat vuitanta persones. 

Cal continuar treballant per ampliar la col·laboració amb tots els centres, les àrees i els serveis de la UVic en el camí cap a la internacionalització. 

Finalment, no queda res més que agrair l’esforç i la dedicació que ha tingut el professorat de l’Escola d’Idiomes, sense el qual res del que es fa hagués estat possible. 

UNIVERSITAT D'ESTIU 2021: 25 ANYS

Tot i que la d'aquest any ha estat la 26a edició de la Universitat d'Estiu, s'ha aprofitat per commemorar el 25è aniversari del seu naixement, que el curs passat no es va poder realitzar arran de la pandèmia per la covid-19. 

 

Programes

Matriculats

Dones

Homes

Cursos

15

228

138

90

Jornades professionals i escoles d’estiu

5

282

228

54

AD

3

10

10

0

TOTAL

23

520

376

144

 Cursos    

  • Acompanyament al final de la vida    
  • Atenció al dol    
  • Com redactar un article científic    
  • Disseny i anàlisi de dades     
  • Estratègies comunicatives per millorar l’actuació docent a l’aula
  • Flipped Classroom: treballant dins i fora de l’aula    
  • Gestió d'emocions en els serveis sociosanitaris    
  • Idiomes intensius a Vic. Anglès, italià, francès i alemany.     
  • Introducció a les principals tecnologies d'elaboració de formatges al Lluçanès    
  • Intensius de diferents idiomes a Manresa    
  • L’art de morir. El repte de la COVID    
  • La multigraduació. Propostes didàctiques MICS: multigrau, interdisciplinàries, contextualitzades i significatives   
  • Marketing & Business 4.0    
  • Sexualitat i discapacitat: un món per descobrir    
  • Valoració geriàtrica integral    

    
Jornades i escoles d’estiu    

  • Actualització sobre la Infecció pel VIH     
  • Els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) a la Universitat    
  • VI Simposi sobre Aprenentatge Cooperatiu: Ensenyar a Aprendre en Equip    
  • IX Jornada sobre Art i Cultura Religiosa a Catalunya. Ortodòxia i Heretgia a l'Edat Mitjana    
  • XI Escola d'Estiu de Literatura Infantil i Juvenil. Jornades Internacionals sobre Literatura Infantil i Inclusió. "Els llibres que tinc a les mans reflecteixen la meva realitat?"    

    
Webinars i AD    

  • Intervenció en el dol en els processos de final de vida    
  • Els trastorns i les patologies més freqüents en la infància    
  • La grafomotricitat dins la sala de motricitat     

A causa de la pandèmia, l'Aula Segimon Serrallonga ha optat per unificar en un sol acte el lliurament de la 13a i la 14a edició de la Beca Segimon Serrallonga per a l'ampliació d'estudis a l'estranger que convoquen la mateixa Aula de la UVic i l'Ajuntament de Torelló. L'acte d'enguany, que ha tingut lloc el 19 de setembre, també ha unificat dos actes que habitualment es feien separadament: el de la beca, pel juny, i el d'homenatge a Segimon Serrallonga, que normalment té lloc a l'abril. El lloc també ha hagut de canviar, de la sala noble de Can Parrella de Torelló al Teatre Cirvianum del mateix municipi, per raons d'aforament i de distàncies. 

Alba Petit, ha estat la guanyadora de la 13a Beca Segimon Serrallonga, ampliada per primer cop a 10.000 euros. En el seu cas, li permetrà fer una estada a l'Ancien DNA Lab de la Universitat de Durham (Anglaterra) per especialitzar-se en l'estudi de l'ADN antic. Específicament, podrà desenvolupar un projecte sobre l'ADN d'individus del període neolític a partir de restes aparegudes en diferents coves del massís del Garraf.   

Inés Villanueva ha estat la guanyadora de la 14a Beca Segimon Serrallonga. Amb l'import de la Beca, la guanyadora durà a terme el projecte d’estudis “Filosofia, política i ecologisme. Aportacions filosòfiques per repensar la teoria política des de la mirada transversal de l’ecologisme”, a través del Màster Internacional de Filosofia a les universitats de Lisboa (Portugal) i Lille (França). 

A continuació, l'acte d'homenatge a Segimon Serrallonga va comptar amb la intervenció del professor de Literatura Catalana a la Universitat de Barcelona Jordi Marrugat, que va impartir la conferència “La poesia de Josep Carner (i la seva influència en Segimon Serrallonga)”. Finalment, i després de la intervenció de l'alcalde de Torelló, Marçal Ortuño, es va interpretar l’espectacle poeticomusical ‘Bestiari’, de Josep Carner i Joan Díaz.