Vés al contingut

Fites destacades

  • S’inicien tres noves línies d’ajut econòmic dirigit a captar i reconèixer l’excel·lència dels futurs estudiants, sota la denominació de Premis al Talent, en tres àmbits de coneixement: Ciències Socials i de la Salut, Empresa i Comunicació, i Ciències i Enginyeries. Consisteixen en un descompte del 40% de la matrícula. Es van atorgar un total de catorze premis. (Setembre de 2020).
  • Implantació de l’expedició del certificat acadèmic personal (CAP) signat digitalment via QR i codi segur de verificació, a fi de simplificar el tràmit a l’estudiantat i continuar impulsant la digitalització de l’àrea. (Octubre de 2020).
  • Inici del projecte d’implantació de SIGMA UVic al centre adscrit BAU, portant a terme un seguit de formacions dels diferents mòduls (MATS, EXDAT, EXPS, LIQS, PLES, TAS, CERS, EXAS i altres), amb què aquest centre haurà de treballar a partir de la matrícula de gener de 2022, i que suposarà una millora important en la gestió de la tramesa de dades de BAU. (Gener de 2021).
  • Participació en el procés de certificació del Sistema de Gestió de la Qualitat a la Facultat de Ciències i Tecnologia, concretament a través de la certificació del procés d’accés, admissió i matrícula de les titulacions oficials de grau i màster, i del procés de gestió acadèmica. Alhora s’ha continuat treballant en dos processos més: tramitació de títols i gestió d’actes. (Gener de 2021).
  • Inici d’una prova pilot de tancament d’actes de grau digital en el grau en Medicina, de manera que el docent és qui conscientment tanca l’acta, i automàticament aquesta queda signada i arxivada digitalment al sistema de gestió documental de la UVic-UCC. (Juny de 2021). 

Resum del curs

L’Àrea de Gestió Acadèmica (AGA) inicia el curs 2020-2021 amb la incertesa que suposa la situació de pandèmia i s’organitza en grups de treball que combinen la presencialitat a l’àrea amb el teletreball. L’atenció de l’alumnat es continua portant a terme tant presencialment, amb cita prèvia, com per via telemàtica. Amb l’inici de l’any, es produeix el canvi en la Direcció de l'AGA, en què Cristina Font deixa el càrrec a petició seva després de dotze anys al capdavant de l'àrea i n’assumeix la Direcció Núria Barniol, fins llavors directora del Campus Professional de la UVic des dels seus inicis, l’any 2013. El nou any comença també amb l’arrencada del nou sistema d’avaluació per competències de tot l’equip, que significa un canvi en la gestió de les persones. També es planteja un nou repte per treballar: la incorporació del nou centre federat Elisava, de manera que cal analitzar i establir els procediments que cal seguir. Igualment, l’AGA participa, juntament amb el Centre Internacional de Formació  Contínua, en un procés d’anàlisi de necessitats d’ERP per a la gestió de la formació contínua que es fa conjuntament amb la resta de centres adscrits i federats de la UVic-UCC com a un  projecte conjunt de tots els integrants de la UVic-UCC.  

D'altra banda, l'AGA ha gestionat un total trenta-tres convocatòries de beques, amb un total de 4.059 sol·licituds, que ha suposat un increment del 13% amb relació al curs anterior, el 54% de les quals han estat concedides. L’import total concedit ha suposat un 10% més respecte a l’import total del curs anterior. Un 31% dels estudiants de la UVic tenen beca. 

Així mateix, l’Àrea de Gestió Acadèmica ha tramitat durant el curs 1.359 títols de grau, 358 títols de màster universitari i 23 d’estudis de doctorat. S’han expedit 1.735 suplements europeus al títol, 160 e-títols i 1.170 certificats acadèmics personals.