Vés al contingut

UVic

Tipus Nombre de programes Nombre de matriculats
Màsters propis, postgraus 59 666
Diplomes universitaris 3 172
Cursos d’especialització, cursos i jornades 75 2.764
Cursos a mida 24 713
Study Abroad 2 175
Short-stay programmes 5 64
Escola d’Idiomes 24 537
Total 192 5.091

Programes conjunts UVic/UManresa

Tipus Nombre de programes Nombre de matriculats
Màsters propis i postgraus 3 103

BAU (centre adscrit)

Tipus Nombre de programes Nombre de matriculats
Màsters propis i postgraus 19 213
Diploma universitari 1 21
Total 20 234

Formació contínua UVic. Màsters propis

  • Màster en Andrologia Clínica
  • Màster en Animació 3D
  • Màster en Animació de Personatges 3D
  • Màster en Animació i Realització 2 D
  • Màster en Atenció Integral i Centrada en la Persona en Àmbits d'Envelliment i Discapacitat
  • Màster en Cinema Documental
  • Màster en Concept Art i Disseny de Personatges
  • Màster en Direcció Cinematogràfica
  • Màster en Direcció Cinematogràfica i Posada en Escena
  • Màster en Direcció de Fotografia
  • Màster en Direcció de Màrqueting Digital i Social Media
  • Màster en Direcció de Màrqueting i Gestió Comercial
  • Màster en Direcció de Recursos Humans i Gestió de Personal
  • Màster en Direcció de Relacions Internacionals i Comerç Exterior
  • Màster en Direcció d'Empreses Turístiques. Especialitat en Luxe
  • Màster en Direcció en Comunicació Corporativa. Relacions Públiques, Protocol i Esdeveniments
  • Màster en Direcció Financera, Banca Digital i Finances a Internet
  • Màster en Direcció Financera, Banca i Borsa
  • Màster en Direcció General i Planificació Estratègica
  • Màster en Disseny i Optimització de Processos Industrials
  • Màster en Emprenedoria
  • Màster en Enginyeria de So i Producció Musical*
  • Màster en Enginyeria d'Imatge i Producció Tècnica de Cinema*
  • Màster en Estimulació Neurològica. Neurorehabilitació
  • Màster en Fisioteràpia i Readaptació Funcional
  • Màster en Gestió Avançada de la Salut i Seguretat Laborals
  • Màster en Gestió d'Operacions i de Cadenes de Subministrament
  • Màster en Gestió Esportiva
  • Màster en Gestió Integrada i Normes de Certificació
  • Màster en Igualtat i Equitat en el Desenvolupament
  • Màster en Implantació i Auditoria de Normes de Seguretat Alimentària: BRC, IFS i FSSC 22000
  • Màster en Innovació Empresarial
  • Màster en Intervenció en Dificultats d'Aprenentatge
  • Màster en Màrqueting Digital i Xarxes Socials
  • Màster en MBA (diferents especialitats)
  • Màster en Modelatge en 3D amb Zbrush
  • Màster en Muntatge Cinematogràfic
  • Màster en Nutrició i Seguretat Alimentària
  • Màster en Prevenció de Riscos Laborals
  • Màster en Producció i Distribució Cinematogràfica
  • Màster en Psicomotricitat Educativa i Terapèutica
  • Màster en Qualitat i Seguretat Alimentària: Sistema APPCC
  • Màster en Robòtica

Formació contínua UVic. Postgraus

  • Postgrau en Atenció Psicosocial i Espiritual a Persones en Situació de Malaltia Avançada
  • Postgrau en Comunicació Científica
  • Postgrau en Direcció de Seguretat Integral
  • Postgrau en Enginyeria de So*
  • Postgrau en Enginyeria d'Imatge*
  • Postgrau en Ensenyament de Català per a Persones Adultes
  • Postgrau en Guió de Ficció per a Cine i Televisió
  • Postgrau en Malaltia Mental i Alteracions de la Conducta en Persones amb Discapacitat Intel·lectual
  • Postgrau en Màrqueting Digital, Web i Comerç Electrònic
  • Postgrau en Peritatge Social
  • Postgrau en Pilot-Operador de Càmera de Drone*
  • Postgrau en Qualitat i Seguretat Alimentària: Sistema APPCC
  • Postgrau en Robòtica Industrial

Formació contínua UVic. Diplomes

  • Diploma en Animació
  • Diploma en Direcció Cinematogràfica
  • Diploma en Direcció de Fotografia
  • (*) Programes interrumputs/aturats provisionalment.

Programes conjunts UVic/UManresa

  • Màster en Administració i Direcció d'Empreses (MBA)
  • Postgrau en Gestió d'empreses vitivinícoles
  • Postgrau en Seguretat i Qualitat Assistencial i Legal*
  • (*) Programa interrumput/aturat provisionalment.

Formació contínua BAU (centre adscrit)

  • Màster en Animació Stop Motion
  • Màster en Disseny d'Experiències Digitals
  • Màster en Disseny Gràfic
  • Màster en Disseny, Tecnologia i Innovació en Moda
  • Màster en Fashion Management
  • Màster en Il·lustració Creativa
  • Màster en Infografia i Visualització de Dades
  • Màster en Innovació Audiovisual i Entorns Interactius
  • Màster en Innovació i Design Management
  • Màster en Motion Graphics Design
  • Postgrau en Comunicació i Creació de Continguts Digitals
  • Postgrau en Comunicació Integral de Moda
  • Postgrau en Creació i Gestió de Marques de Moda
  • Postgrau en Design Management
  • Postgrau en Il·lustració
  • Postgrau en Il·lustració Digital i Nous Mitjans
  • Postgrau en Innovació i Design Thinking
  • Postgrau en Motion 3D
  • Postgrau en Motion Design
  • Diploma en Disseny Gràfic

Cursos d'especialització, cursos i jornades

  • Curs d'especialització en Comerç Internacional
  • Curs d'especialització en Comunicació Científica
  • Curs d'especialització en Estudis Catalans: Traducció Literària (Català - Francès)
  • Curs d'especialització en Formatgeria Artesana
  • Curs d'especialització en Gestió Comptable
  • Curs d'especialització en Personal Branding i Xarxes Socials
  • Curs d'especialització en Tècnic en Productivitat. Millora de Processos en Entorns Lean i Indústria 4.0
  • Curs d'especialització en Vendes i Habilitats Comercials
  • Abordatge avançat del pacient amb dolor
  • Abordatge i prevenció de la conducta suïcida
  • Activitat física i esport adaptat
  • Activitat física per a usuaris de les àrees bàsiques de salut
  • Adaptació funcional de l'habitatge: actualització de normativa i exemples de solucions
  • Agent comercial
  • Anàlisi financera empresarial avançada
  • Assignatures RAC
  • Atenció i intervenció en trastorns de l'espectre autista
  • Biomecànica i marxa neurològica
  • Campus Sènior
  • Càntut. Cançons de tradició oral
  • Com dissenyar, implementar i avaluar programes de ciutats cuidadores/compassives
  • Curs d'Anivellament per a robòtica
  • Curs PDACAT: La planificació de decisions anticipades en persones amb malalties avançades
  • Dieta equilibrada i receptes de cuina al microones per persones amb discapacitat.
  • Direcció de seguretat integral
  • Dolor miofascial i punts gallet. Punció seca, tècnica instrumenal The wave system i tractament conservador
  • El treball per projectes en l'educació primària
  • Elaboració de documents ofimàtics accessibles
  • Els 4 pilars del personal branding a les empreses
  • Enginyeria de processos i mètodes (I)
  • Ensenyar des de casa
  • Estratègies per a la comunicació i l'atenció a les persones amb sordesa
  • Finances empresarials
  • Fotografia de moda
  • Fotoperiodisme
  • Il·luminació en el bodegó publicitari
  • Impulsant l'educació física competencial: un model basat en l'aprenentatge cooperatiu i l'avaluació formativa
  • Iniciació a la pedagogia Montessori
  • Intervenció des de la teràpia ocupacional en situacions de final de vida en l'entorn domiciliari
  • Juguem a entendre les pors dels infants a la sala de psicomotricitat
  • La transformació educativa en l'etapa 0-6
  • L’aprenentatge i l'avaluació competencial a l'educació secundària
  • L'Espai com element educatiu
  • Mobilització i desplaçament segur en els serveis d'atenció sanitària i sociosanitària
  • Mobilització i desplaçament segur en la cura de persones en situació de dependència dirigit a professionals
  • Planificació de negocis per a emprenedors basats en la innovació
  • Planificació i estratègia financeres avançades
  • Programa The Grid 3. Producte de suport a la comunicació
  • Psicooncologia
  • Reportatge documental de proximitat
  • Retoc digital publicitari
  • Robòtica industrial: paradigma de la indústria 4.0
  • Sedestació avançada per a professionals de la rehabilitació
  • Seminari: Adolescència, família i teràpia des d'una mirada sistèmica
  • Seminari: Aplicacions i gestió del canvi cap a una AICP en l'habitatge, en serveis d'atenció domiciliària, en la tecnologia d'acompanyament i en els centres i serveis: la importància dels i de les professionals
  • Seminari: Clínica psicomotriu. Educació vs teràpia, procés terapèutic i estructures clíniques
  • Seminari: Els trastorns i les patologies psicosomàtiques
  • Seminari: Fonaments científics i conceptuals del model d'atenció integral i centrada en la persona (AICP) i les seves aplicacions en diferents recursos sociosanitaris
  • Seminari: La grafomotricitat dins de la sala de psicomotricitat
  • Seminari: L'adolescència des d'una mirada sistèmica
  • Tallers pràctics de Preparació per a la prova d'aptitud personal (PAP) de mestres
  • Teràpia assistida amb cavalls i gossos: aproximació des de la teràpia ocupacional
  • Una mirada reflexiva a la nostra pràctica educativa en l'etapa 3-6
  • Ús del llenguatge inclusiu a l'empresa
  • IV Jornades Educongress
  • V Simposi sobre Aprenentatge cooperatiu
  • Valoració geriàtrica integral
  • VI Jornades d'Ensenyament de les ciències a infantil i primària. Parlem de ciència
  • Webinar: Actualització continguts SEO
  • Webinar: Actualització continguts SEO -Sector turístic
  • Webinar: Analítica web
  • Webinar: Infografies, gràfics i pòsters científics
  • Webinar: L'atenció integral i centrada en la persona. Claus per a la intervenció i necessitats de formació dels equips professionals
  • Webinar: Opcions didàctiques per a l’ensenyament de la gramàtica en català com a LE-L2
  • Xef de cuina i pastisseria

Cursos a mida

  • Acompanyament al procés de transformació i de canvis organitzatius i metodològics a l'educació infantil dels centres de la Fundació Collserola (I)
  • Acompanyament al procés de transformació i de canvis organitzatius i metodològics a l'educació infantil dels centres de la Fundació Collserola (II)
  • Assessorament al consistori infantil de Sant Julià de Vilatorta
  • Curs a mida castellà
  • Cursos a mida d'anglès
  • Curs a mida de xinès
  • Entrevista motivacional
  • Fomentar la literatura en l'etapa 3-6: projecte "La petita biblioteca"
  • Formació i capacitació agents innovadors
  • Habitar el cos creatiu
  • Investiguem el Parc de les Olors de Taradell
  • L'atenció a la diversitat a les aules. Aspectes metolodògics i organitzatius
  • Millorem la pràctica educativa sota els principis de la pedagogia de projectes a l'educació primària
  • Millorem la pràctica educativa sota els principis de la pedagogia de projectes a l'ESO
  • Millorem la pràctica educativa sota els principis de la pedagogia de projectes en l'educació infantil i primària
  • Navegant junts: cohesió i motivació
  • Observar i documentar per projectar canvis a l'escola bressol
  • Programar i avaluar per competències
  • Programar i avaluar per competències a l'educació primària
  • Reflexionem sobre el treball per projectes
  • Reflexionem sobre la nostra pràctica educativa
  • Repensem l'aprenentatge a l'etapa d'educació infantil: estratègies metodològiques i rol de l'adult
  • Repensem les nostres pràctiques a l'etapa d'educació infantil. De la reflexió a l'acció
  • Vers un canvi de mirada en relació a l'infant que aprèn

Study Abroad

  • Business, design and innovation
  • Study abroad UVic FEC

Short programmes

  • Art creatiu i disseny
  • Competències interculturals en l'atenció sanitària
  • Innovació en negocis i visites de camp a Barcelona
  • Projecte vitivinícola a Catalunya
  • Spanish language and culture in Barcelona

El curs 2019-2020 ha vingut marcat, com en tots els àmbits de la nostra Universitat i del conjunt de la societat, pel confinament provocat per la covid-19 a partir del mes de març de 2020. En aquest context, i més enllà del que s’havia planificat a priori, l'activitat prevista per al curs 2019-2020 s’ha vist alterada i ha portat el Centre Internacional en Formació Contínua (CIFE) a adequar les activitats tant de formació com d’innovació programades. Destaca, en tot plegat, el reeixit esforç que ha suposat, d’una banda, la virtualització de la docència i, de l’altra, la priorització de les formacions bàsicament en dos grans àmbits: la tecnologia educativa i la planificació i el desenvolupament de la docència, tant a dins com a fora de la Universitat.

Al llarg del curs 2019-2020 l’activitat del CIFE s’ha canalitzat a través dels àmbits d’actuació següents:

  1. Formació permanent del professorat d’educació infantil, primària i secundària
    Activitats ofertes al territori

    Un any més s’ha col·laborat amb el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya compartint l’objectiu i el compromís de promoure la millora i el canvi educatiu al territori tot organitzant activitats tant de formació d’iniciativa pròpia com activitats reconegudes per l’administració educativa. Una gran part d'aquestes activitats, condicionades pel nou escenari que ens ha tocat viure, s’han pogut completar de manera no presencial gràcies a la disponibilitat del professorat formador i a l’interès i l'esforç de les persones assistents a les diferents formacions.

    Les activitats proposades pel CIFE al llarg del curs que recull aquesta memòria han cobert un ampli ventall de propostes i modalitats:

    Activitats al territori Quantitat Assistents
    Conferències i xerrades 4 258
    Cursos i tallers 14 235
    Conferència/taller 1 17
    Grups de treball 2 42
    Jornades 3 48
    Seminaris de formació 2 64
    Seminaris en línia (arran de la covid-19) 4 223
    TOTAL 30 887
  2. D’entre les diferents activitats formatives ofertes al territori i adreçades al conjunt dels docents, destaca la iniciativa pionera dels Seminaris en línia oferts en format videoconferència a partir del mes de maig als mestres i professorat del territori:

    • Tancar una porta, obrir una finestra: tancament del curs i oportunitats de futur per a l’escola, a càrrec de Margo Prims i Míriam Ortiz, mestres i membres del Seminari 0-6.
    • Eines per acompanyar-nos com a professionals i acompanyar els nostres alumnes des de la mirada de la neurociència, a càrrec de Maria Navarrete, educadora social i experta en neurociència.
    • La inclusió com a eina de transformació educativa en clau d'equitat, a càrrec de Saray Gómez i Marc Peñarroya, mestres, psicopedagogs tècnics dels SSTT del Departament d’Educació a la Catalunya Central.
    • Com afecta la covid-19 a la programació d’aula?, a càrrec d’Olga Pedragosa, professora del Departament de Pedagogia de la UVic-UCC.

    Pel que fa als projectes vinculats a la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH) i que compten amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vic, destaquen els següents:

    • Tercera edició del Seminari MID (Mentoratge i Identitat Docent), amb la participació de professorat dels graus en MEP, MEI i DG de la FETCH i mestres de totes les escoles de Vic, formació inclosa dins del Programa MID.
    • Primera edició del Taller DAC (Docència en Alternança): la vinculació entre la universitat i els centres de pràctiques, taller de coordinació docent entre el professorat de secundària d'Educació Física, CFGS en AF i professorat Universitari de la UVic -UCC.
    Formació d’acompanyament

    Un any més el CIFE ha acompanyat els centres educatius en el seu procés de transformació tot donant resposta a les seves necessitats concretes i desplaçant-s’hi físicament per realitzar formacions. En aquest àmbit s’han dut a terme un bon nombre de formacions a mida a llars d’infants, escoles i instituts d’arreu del territori, tant sobre aspectes didàctics com organitzatius, entre les quals destaquen:

    • Fomentar la literatura a l'etapa 3-6: projecte La petita biblioteca
    • Repensem les nostres pràctiques a l’etapa d’Educació Infantil: de la reflexió a l’acció
    • L’atenció a la diversitat a l’aula: aspectes metodològics i organitzatius.
    • Programació i avaluació per competències, amb formacions en centre tant per a Primària com per a Secundària.
    • Millorem la pràctica educativa sota els principis de la pedagogia de projectes, tant per a centres d’educació primària com d’educació secundària.

    El nombre de persones assistents a les formacions d’aquest primer bloc, entre les ofertes al territori com les d’acompanyament, totes de caràcter transversal i interdisciplinari, ha estat el següent:

    COL·LECTIU Assistents
    Mestres, professors i professionals de l'àmbit d'educació 437
    PDI 17
    Estudiants dels diferents graus de la FETCH 19
    Altres 414
    TOTAL 887
  3. Formació del professorat, innovació i millora de la qualitat de la docència UNIVERSITÀRIA

    El pla de formació

    El fet més destacable pel que fa a la formació del professorat universitari ha estat la presentació de tota la formació planificada a través del Programa FORMA’T, que també s’ha vist alterat per les circumstàncies provocades per la covid-19. Amb tot, en cap cas no ha minvat l'activitat, sinó més aviat al contrari, ja que ha incrementat de manera intensiva i extensiva per tal de donar tot el suport necessari al professorat davant les exigències del nou context educatiu. Així, doncs, i pel que fa a la formació permanent del personal de la UVic-UCC, l’activitat promoguda des del CIFE ha estat la següent:

    ACTIVITATS A LA UVIC Quantitat Assistents
    Cursos 28 435
    Jornades 13 342
    Seminaris, tallers, assessoraments i trobades 26 916
    Conferències i xerrades 5 209
    TOTAL 72 1902

    El nombre de persones assistents a les formacions, totes de caràcter transversal i interdisciplinari, ha estat el següent:

    COL·LECTIU Assistents
    PDI 1472
    PAS 193
    Doctorands 600
    Altres 0
    TOTAL 1902

    Aquest conjunt d’actuacions ha portat el CIFE a col·laborar de manera estreta amb les diferents àrees i serveis implicats en la docència a la Universitat, i de manera especial amb la Unitat de Suport a la Docència i amb l’Àrea de les TIC, així com amb l’Escola d’Idiomes, la Biblioteca i l’Escola de Doctorat. Des del CIFE, juntament amb el Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica (VOA), s’han dissenyat les principals línies formatives estratègiques per als professionals de la institució. I tot plegat en coordinació amb l’Àrea de Polítiques del Talent, responsable última de la formació del personal de la UVic-UCC.

    Avançant en la millora de la qualitat de la docència

    Pel que fa a la innovació docent, el treball de la Comissió d’Innovació Docent (CID) de la UVic-UCC, formada per representants de cada facultat s’ha centrat, al llarg del curs, en el model de formació de la UVic-UCC i de manera concreta en els indicadors que conté en relació a la innovació. D’aquesta manera, i a partir de les enquestes que el VOA i el CIFE han fet de manera global a professorat i alumnat i de manera específica a persones coordinadores d’innovació de cada centre, s’han donat a conèixer els resultats, detectant els punts forts i els punts febles i avançant en les diferents línies d’actuació de cada facultat.

    L’activitat duta a terme per la Comissió va tenir el seu punt culminant en la Jornada d’Innovació Docent que, celebrada online i sota el títol Lideratge i transformació educativa a la UVic-UCC, va comptar amb la ponència amb el mateix títol a càrrec de la Dra. Idoia Fernández, de la Universitat del País Basc. La Jornada, adreçada a tot el PDI de la UVic-UCC, va tenir la seva continuació a cada facultat i va comptar amb el guiatge i lideratge del seu coordinador/a d’innovació.

    En paral·lel a l’activitat de la CID, al llarg del curs tots els seus membres van realitzar el taller Lideratge i influència com a activitat de suport a l’exercici de les seves funcions a cada centre.

    Pel que fa als projectes d’innovació impulsats per la UVic-UCC, que es convocaven anualment sota el paraigua del Pla AQUID, al llarg d’aquest curs s’ha iniciat una nova etapa amb la posada en marxa del Programa PIRE (Projectes d’Innovació i Recerca Educativa). El PIRE, nascut amb l’objectiu de reflexionar, aplicar i avaluar propostes d’innovació i millora educativa dirigides a ampliar i diversificar l’aprenentatge de l’alumnat, s’adreça a tot el professorat de la UVic-UCC i al mateix temps obre la possibilitat d’incorporar en els projectes liderats per un PDI de la UVic-UCC, professorat d’altres universitats. El PIRE ha comptat amb una dotació de 6.000 euros.

    En la mateixa línia, i dins del marc de la Convocatoria Proyectos MDAD (Marco de Desarrollo Académico y Docente) convocat per Red-U, la UVic-UCC ha estat una de les universitats que s’ha incorporat a la segona fase del Proyecto Campus MDAD: liderazgo para el cambio educativo en las universidades, que es proposa el disseny, experimentació i avaluació d’un cicle de formació de caràcter teoricopràctic adreçat a persones formadores de professorat o en rols de lideratge en l’àmbit docent universitari.

    També en el capítol de col·laboracions externes, un any més des del CIFE s’ha col·laborat amb la Red Estatal de Docencia Universitaria (RED-U) de la qual la nostra universitat és sòcia institucional. En aquest sentit, el CIFE va formar part del comitè organitzador de ENVIREDU 2020 COVID-19: Nuevas realidades, viejos retos, celebrat telemàticament el 24 de juliol de 2020.

Antoni Portell i Llorca

Director

L’Escola d’Idiomes és un servei estratègic de la UVic. Si tenim en compte que les capacitats lingüístiques són un imprescindible en l’economia moderna, la Universitat ha de vetllar també per oferir a tota la comunitat la possibilitat de formar-se i acreditar-se en llengües estrangeres, així com l’assessorament especialitzat necessari.

Diversos documents institucionals reconeixen el caràcter estratègic de promoure una cultura multilingüe i la internacionalització. En aquest context, i amb el rerefons d’una llei que obliga els estudiants universitaris a acreditar el nivell B2 d’una llengua estrangera per poder graduar-se, el nombre d’alumnes a l’Escola d’Idiomes ha anat oscil·lant cada any molt influït pels esdeveniments socials, econòmics i de política universitària.

  • El curs 2019-2020 s’ha experimentat una recuperació del nombre d’estudiants d’anglès, fins al punt d’augmentar un 40% les matrícules. Llengües com el francès, l’alemany i l’italià continuen sent residuals i únicament registren matrícules en l’oferta online.
  • Un dels objectius principals de l’Escola d’Idiomes és acompanyar els alumnes de la UVic en l’obtenció del nivell B2 i aconseguir el curs 2021-22 que el nombre d’acreditacions creixi significativament. És per això que ja aquest curs l’escola ha ofert una prova de nivell gratuïta que els estudiants poden fer des del Campus virtual per valorar la seva situació. Més de 1.200 estudiants han fet aquesta prova.
  • Pel que fa a la formació del personal de la FUBalmes, destaca el nombre creixent d’estudiants i grups formatius existents. En total es disposa de 14 grups d’anglès amb 119 persones inscrites, 4 grups de francès amb 36 persones i un grup d’alemany amb 5 persones. Aquests cursos s’organitzen conjuntament amb l’Àrea de Polítiques de Talent.
  • Pel que fa a la formació a mida l’Escola d’Idiomes ha fet cursos per a l’empresa Bon Preu, en la qual s’han format 46 treballadors dividits en set grups. També se n’han fet en d’altres organitzacions com ara la Xarxa de Conservació de la Natura, la Fundació d’Estudis Superiors en Ciències de la Salut i l’empresa QEVTECH.
  • Finalment, també en el camp de la formació a mida, destaca el nombre d’estudiants i grups per al personal de la UVic. Aquests cursos s’organitzen conjuntament amb el Centre d’Innovació i Formació en Educació (CIFE) dins del Pla de Formació del Personal.
  • En el capítol de l’acreditació, l’Escola d’Idiomes és centre examinador d’Oxford per oferir l’Oxford Test of English, i agent acreditat de l’examen Cambridge Linguaskill.
  • Com a centre examinador de l’Institut Cervantes s’han seguit oferint els Diplomes d’Espanyol com a Llengua Estrangera (DELE) de nivell A2 i l’examen de Coneixements Constitucionals i Socioculturals (CCSE) que s’ha de superar per poder obtenir la nacionalitat espanyola. Aquest any més de 1.000 persones s’han examinat a les aules de l’Escola.
  • Durant tot el curs, de forma periòdica, cada divendres s’ha publicat al diari El 9 Nou la secció English in a Bite, per difondre de forma lúdica continguts d’anglès.

De cara al curs vinent, cal seguir treballant per ampliar la col·laboració amb tots els centres, àrees i serveis de la UVic en el camí cap a la internacionalització. Com a director de l’Escola d’Idiomes, no em queda sinó agrair l’esforç i la dedicació que han tingut en un curs com aquest les professores i els professors del centre, sense els quals res del que fem hauria estat possible.

Sergi Domínguez Tarragona

Director

El 2019-2020 ha estat el 25è curs de la Universitat d’Estiu, una celebració que arran de les limitacions provocades per la covid-19 s’ha ajornat fins a la següent edició. De fet, tota la programació de la Universitat d’Estiu ha estat marcada per la pandèmia, i la major part de les activitats s'han dut a terme en línia. La plataforma cultural s'ha vist notablement reduïda respecte a altres edicions i ha programat activitats presencials en tres municipis en col·laboració amb set entitats.

Oferta Formativa

Programes Matrícules Assistents
Cursos 6 68
Jornades professionals i escoles d’estiu 8 114
Webinars 9 523
TOTAL 23 705
Cursos Assistents
El teu ritme personal 11
Els oblits de la maternitat. Quin paper hi juga la psicologia perinatal? 9
Els trastorns i les patologies motius més freqüents en la infància 2a ed. 4
Ensenyar des de casa, 2a ed. 15
Introducció a les principals tecnologies d'elaboració de formatges al Lluçanès 2a ed. 12
Sexualitat i infància 17
Total 68
Jornades Professionals i Escoles d'Estiu Assistents
Actualització sobre la Infecció pel VIH 59
Idiomes comprimits a Vic. 28
Idiomes intensius a Manresa 27
Total 114
Webinars Assistents
Aïllament, mort i dol durant la crisi sanitària 90
Casos empresarials d'èxit en temps de coronavirus 69
Com la COVID-19 canvia l'economia i l'ocupació? 75
Cultura democràtica i autoritarisme postdemocràtic 28
Heretgia i ortodòxia a l'Edat Mitjana 37
La COVID-19 i la transformació digital de les empreses i coneixement 67
Professionals sanitaris: el seu rol durant la pandèmia 46
Qualitat o fake-news . Els mitjans de comunicació després de la COVID19 59
Vigilància, control de dades i salut davant l’amenaça de la Covid-19 52
Total 523

Plataforma cultural, en el marc de la Universitat d’Estiu

  • VI JORNADES HORITZÓ ÀSIA
    Exposició fotogràfica i conferència del fotògraf Xevi Abril. Xevi Abril va presentar un recull de fotografies per donar a conèixer el projecte PA Nepal fundat l’any 2000 per l’activista nepalesa Indira Ranamagar. El va acompanyar Alguer Miquel.
    Del 2 al 5 de juliol a Vic Jove.
    Conferència: "Nepal amb Indira Ranamagar"
    2 de juliol a Vic Jove.
    Organització: Cooperació, Ajuntament de Vic amb el suport de l’entitat Casa Terra
    Hi col·labora: Oficina de Gestió Cultural i Diputació de Barcelona.
  • Conferència: "Precarietat, revolució cultural i rock & roll. La representació de la joventut en el cinema xinès" A càrrec de Ricard Planas, professor associat de Cinema Xinès, Universitat Pompeu Fabra
    Dijous 9 de juliol, a les 18 h. Casa de Convalescència.
    Organització: Oficina de Gestió Cultural.
  • Festival Nits de Cinema Oriental Vic, del 23 al 26 de juliol.
    Organització: Associació Nits de Cinema Oriental.
  • Programa cultural: Més Nits 5a edició d’activitats dels Centres Cívics i el Festival Nits de cinema oriental. Un programa cultural previ al festival. Tallers, xerrades, activitats lúdiques i familiars i més propostes dedicades al món asiàtic.
    Vic, del 5 al 19 de juliol. Centre Cívic Can Pau Raba.
  • Música de poetes Actuació de les artistes Gemma Humet i Coloma Bertran.
    23 de juny. Instagram Live de la UVic-UCC.
    Organització: Xarxa Vives d’Universitats.
  • XVIII Tallers Musicals d'Avinyó - Festival de Creativitat Musica 5 dies de reflexió, aprenentatge i mostra artística (en línia).
    Avinyó, del 20 al 24 de juliol.
    Organització: Associació d’Amics de la Música d’Avinyó.
  • Ateneu de Vic: Leonard Cohen. Música i cinema Marta Marco, Marc Serra, Gemma Pujol, Montse Vellvehí i Ernest Villegas, van interpretar algunes cançons de Leonard Cohen, un tast del seu espectacle Tothom ho sap, que presentaran a l’Atlàntida a la tardor.
  • Projecció del film Marianne i Leonard: Paraules d’amor, de Nick Broomfield, 2019
    Vic, 12 de juliol. Parc M. Àngels Anglada (Vic)
    Organització: Cineclub Vic, Ateneu de Vic i L’Atlàntida
    Hi col·labora: Institució Puig-Porret.
  • “Amb un llarg sospir”, exposició d'escultures d’Àngels Freixanet
    Del 24 de juliol al 12 d’octubre. Museu Etnogràfic de Ripoll
    Organització: Museu Etnogràfic de Ripoll i Fem UVic-UCC Territori.
    Hi col·labora: Ajuntament de Ripoll.
  • "De paraula, un silenci conscient"
    Acte en record d'Andreu Roca Prat (1947-2020) Corrector i traductor.
    Amb la participació dels poetes Lluís Solà, Víctor Sunyol, Jaume Coll i Mariné i Montse Caralt, els músics Ignasi Roca, Núria Ayats i Marçal Ayats, i amb intervencions de Montse Ayats, Gemma Redortra, Francesc Codina, Eusebi Coromina i Pep Paré.
    8 de juliol a les 20 h. Parc M. Àngels Anglada (Vic).
    Organització: UVic-UCC, Eumo Editorial i Reduccions, revista de poesia.
    Amb la col·laboració de l'Ajuntament de Vic (en el marc dels actes de la Festa Major 2020).

 

El 19 de setembre de 2020 es va lliurar a Alba Petit, de Begues (Baix Llobregat), la 13a beca Segimon Serrallonga d’ampliació d’estudis a l’estranger que convoquen l’Ajuntament de Torelló i l’Aula Segimon Serrallonga de la UVic. La beca, que enguany s'ha ampliat a 10.000 euros, li permetrà fer una estada a l'Ancien DNA Lab de la Universitat de Durham (Anglaterra) per especialitzar-se en l'estudi de l'ADN antic. Específicament, podrà desenvolupar un projecte sobre l'ADN d'individus del període neolític a partir de restes aparegudes en diferents coves del massís del Garraf.

L’acte de lliurament de la beca va comptar amb la presència de l'alcalde de Torelló, Marçal Ortuño, i del regidor de Cultura, Xavier Lozano, així com de Josep Eladi Baños, rector de la UVic-UCC, i de Rosa Sayós, portaveu de la comissió de selecció de la beca. L’acte, conduït per Berta Sala, també va comptar amb una conferència de la productora, guionista i directora de cinema Isona Passola, que va parlar de literatura i cinema, i amb l'actuació musical de Guillem Vernis al saxo i de Marc Vernis al piano.

A causa de la pandèmia, aquest curs s’ha unificat en un sol acte els dos esdeveniments que habitualment organitza l’Aula per separat: L’homenatge a Segimon Serrallonga que té lloc a l’abril i el lliurament de la beca que acostuma a ser al juny. Per raons d’aforament i distàncies, l’espai habitual de celebració, la sala noble de Can Parrella, també s’ha canviat pel Teatre Cirviànum.