Vés al contingut

L’activitat promocional recollida en el Programa Secundària de l’Àrea de Màrqueting vol donar a conèixer de forma pràctica i amena les diferents matèries relacionades amb els graus de la UVic. Enguany l’estratègia de màrqueting s’ha vist interrompuda per la covid-19 que ens ha obligat a adaptar la majoria de les accions al format online. El curs 2019-20 s’han fet sessions d’orientació universitària presencials i en línia a més de 5.600 estudiants. També s’han organitzat tallers presencials on han participat més de 1.400 estudiants. Altres activitats que han format el Programa Secundària han estat les Tertúlies de Literatura Científica; les Jornades de Mecatrònica, Multimèdia i Viu el Màrqueting; la Setmana de la Ciència; el Mercat de Tecnologia d’Osona; la World Robot Olympiad, la First Lego League, la First Tech Challenge, la Lliga de Debat, les Olimpíades de Biologia... Com a novetat, s’han organitzat les primeres Jornades de Comunicació Audiovisual.

El Saló de l’Ensenyament habitual no s’ha pogut celebrar, però hem participat al Saló de l’Ensenyament virtual amb un estand virtual per donar informació de graus i un estand de Cicles Formatius de Grau Superior. A banda, també hem participat al Saló de Futura virtual per promocionar l’oferta de màsters, doctorats i formació contínua. També hem estat presents a 12 fires, 10 de presencials i 2 en línia. Les fires presencials han cobert el territori català, espanyol, francès i italià durant els mesos d’octubre de 2019 i març de 2020. Les fires online han estat a nivell català (Unifira) i espanyol (Uniferia). En total, a les fires s’han atès a més de 1.500 futurs estudiants.

La Jornada de Portes Obertes també ha hagut de canviar el format tradicional i s’ha celebrat en 15 sessions en línia en 4 dies. Les sessions han tingut molt d’èxit i han aconseguit gairebé 1.000 inscrits tot i ser el primer any que s’oferia aquest format. D’altra banda, i aprofitant el desconfinament, s’han obert les portes de la Universitat per dur a terme els tours presencials que han pemès donar a conèixer les instal·lacions de la Universitat a grups reduïts i amb les mesures de seguretat vigents. Hi ha assistit gairebé 100 persones.

Un any més s’han celebrat el Premis als Treballs de Recerca de Batxillerat, amb 14.500€ en premis (2.500€ més que el curs anterior). S’han premiat 37 treballs d’un total de 159 de 129 centres provinents de 32 comarques. L’acte d’entrega de premis s’ha fet al setembre en format virtual. Tots els premis han estat patrocinats per empreses i institucions.

Pel que fa a la campanya de publicitat de graus, a nivell de branding s’ha continuat amb la línia del “Manifest de la UVic” i s’han fet noves accions que s’han sumat a la campanya de branding com els tours presencials, atencions personalitzades, beques, etc. S’ha fet campanya específica per grau i/o per àrea de coneixement.

L’estratègia de mitjans s’ha basat en mitjans principalment en línia i de ràdio tenint en compte que s fer’ha fet en període de confinament. També s’ha fet campanya de Campus Professional i màsters universitaris.

Pel que fa a l’estratègia de màrqueting digital s’han creat 13 blogs nous. S’han fet campanyes específiques a través de les xarxes socials, principalment Instagram, i a través de Google Adwords, Display i RTB. El volum de seguidors/es a les xarxes socials institucionals UVic continua creixent, i la que presenta un creixement més important torna a ser Instagram. A data 30 de setembre, el nombre de seguidors a les xarxes socials institucionals era:

  • Twitter:
    • @uvicucc: 11.908
    • @uviclife: 1.848
  • Instagram: 8,828
  • Facebook: 11,920
  • Linkedin: 19,287

S’ha realitzat un vídeo del grau en Medicina en la línia cinematogràfica del Manifest que es va fer el curs passat. Aquesta línia serà la que preveiem continuar amb els vídeos de graus que anirem realitzant. El fil conductor és que un/a estudiant del grau explica la seva història i n’és el protagonista, veiem com va arribar al grau i a la UVic, mostra el seu pas per la Universitat i les instal·lacions i ens explica la seves aspiracions de futur. També s’han realitzat 3 càpsules de coneixement d’àmbits diversos i un vídeo específic del grau en Multimèdia.

Pel que fa al sistema visual de marques de la UVic, enguany Eumodc n’ha dissenyat 15 de noves.

S’han continuat incorporant canvis al web amb l’objectiu de millorar els continguts i facilitar la recollida de leads.

El Programa Preparats, llestos, universitat ha continuat creant continguts d’utilitat en el marc de l’orientació universitària i cada vegada compta amb més seguidors i seguidores. Aquest programa té l’objectiu d’assessorar i acompanyar els estudiants potencials durant tot el període de decisió.

El Contact Center, que és la una unitat d’atenció integral i de relació amb els futurs estudiants inicia la implementació de Màrqueting Cloud, una eina d’automatització i personalització de processos de màrqueting connectat a Salesforce, l’eina que gestiona i registra la informació i les interaccions amb els estudiants actuals i futurs.

Pel que fa al màrqueting de Formació Contínua, la pandèmia per covid-19 ha alterat la difusió habitual dels màsters i postgraus propis, però s’han incrementat les accions a través de canals digitals. Els webinars gratuïts, les classes obertes i les sessions informatives en línia s’han convertit en l’eina principal de captació de leads. Per altra banda, els dies 12 i 13 de juny va tenir lloc el Virtual Open Day, una Jornada de Portes Obertes Virtual amb una sessió informativa de cada màster i postgrau propi, dels màsters universitaris i dels programes d’Study Abroad. També destaquem la celebració de l’acte de lliurament de diplomes de màsters, postgraus i doctorats, apadrinat pel doctor Oriol Mitjà, que es va poder seguir en streaming i que va combinar els ponents presencials a l’Aula Magna, amb vídeos testimonials i amb connexions a sales Zoom on hi havia els estudiants.