Vés al contingut

Facultat de Disseny i Enginyeria de Barcelona

Director: Javier Peña

Responsable de Formació Contínua: Santiago Albert Seseña

 

 

Programes impartits:

Màsters

  • Advanced Design Management, Strategy and Entrepreneurship
  • Design for Emergent Futures
  • Design and Art Direction and New Narratives
  • Design for Resilience
  • Editorial Design
  • Human Interaction and Artificial Intelligence
  • Retail Space: Retail Design
  • Visual Design
  • Beyond Packaging
  • Modelatge 3D per a Automoció i Producte
  • Branding
  • Direcció Creativa i Comunicació
  • Data and Design
  • Creació i Direcció Audiovisual
  • Disseny i Direcció d'Experiència d'Usuari i Serveis Digitals
  • Design through New Materials
  • Ephemeral Architecture and Temporary Spaces
  • Disseny de Mobiliari
  • Il·lustració i Còmic
  • Enginyeria de Disseny Industrial
  • Interior Design
  • Disseny de l'Espai Interior
  • Disseny d'Interiors per a Hotels, Bars i Restaurants
  • Disseny de Packaging
  • Fotografia i Disseny
  • Disseny i Desenvolupament de Producte
  • Research for Design and Innovation
  • Disseny Escenogràfic per a Teatre, Cinema i Tv
  • Disseny Editorial
  • Disseny Visual
  • Disseny i Direcció d'Arte
  • Disseny de l'Espai Comercial: Retail Design
  • Disseny de l'Espai Interior
  • Strategic Design in Complexity
  • Beyond Branding
  • Beyond Product(s)
  • Design for Responsible AI
  • Design for One Health
     

Postgraus

  • Direcció d'Art
  • Coolhunting. Design and Global Trends
  • Direcció Creativa i Publicitat
  • Disseny i Estratègies de Comunicació
  • Disseny de Bars i Retaurants
  • Disseny d'Aplicacions i Serveis interactius
  • Disseny de Mobiliari per a Colectivitats, Contract i Urbà
  • Disseny de Mobiliari per a l'Hàbitat
  • Disseny Gràfic i Estructural de Packaging
  • Innovation and Design Thinking
  • Disseny d'Interiors per a Hotels i New Hostelling
  • Interior Space Design. Private Perimeters
  • Interior Space Design. Work Spaces
  • Disseny i Estratègia de Packaging
  • Concepte de Producte
  • Desenvolupament de Producte
  • Retail Design. Design and Concept: Branding
  • Retail Design. Design and Space: Shopping
  • Disseny d'UX i Direcció de Projectes Web
  • Disseny de l'Espai Interior. Perímetres Privats
  • Disseny de l'Espai Interior. Espais de Treball
  • Retail Design. Disseny i Concepte: Branding
  • Retail Design. Disseny i Espai: Shopping
  • Mention in Research
     

Cursos de curta durada

  • Summer School
  • Study Abroad

 

Formació online (Màsters)

  • Disseny Gràfic 
  • Disseny Sostenible
  • Disseny d'Interiors
  • Branding i Comunicació de Marca
  • Disseny d'Experiència d'Usuari (UX-UI)
  • Visualització de Dades i Disseny de la Informació
  • Direcció d'Art i Creativitat Audiovisual
  • Motion Graphics
  • Disseny Editorial i Tipografia
  • Disseny de Producte i Serveis
  • Fotografia i Disseny
  • Disseny i Desenvolupament de Packaging
  • Comunicació i Publicitat Creativa
  • Curadoria i Disseny Expositiu
  • Creative Computing
  • Retail Design i Hospitality

 

Formació online (Postgraus)

  • UX Writing

 

Fites més destacades durant el curs 2021-2022

La recuperació d’alumnes i l’aposta per mantenir al màxim l’activitat presencial, sempre dins dels límits marcats per la situació sanitària, han estat els trets fonamentals del curs 2021-22. Després d’haver patit l’impacte de la covid-19 en els cursos anteriors, així com els seus efectes colaterals, en particular la seva afectació a l’economia, el curs 2021-22 ha mostrat una clara recuperació i una progressiva tornada a la normalitat. Un dels factors que ho han permès ha estat el fet que Elisava ha plantejat el desplegament dels programes amb activitat fonamentalment presencial, considerant les sessions en línia com una eina addicional més per desenvolupar la docència o per atendre circumstàncies puntuals derivades de l’aplicació de criteris sanitaris.  

Un 64% dels estudiants han vingut d’altres països, amb la decidida voluntat d’estudiar un màster a Elisava. Els i les estudiants procedents de països de parla no hispana han representat un 30% del total d’estudiants de Màsters i Postgraus, mentre que un altre 34% han estat estudiants d’Amèrica Llatina. El 36% restant han estat estudiants procedents de l’Estat Español, la meitat d’ells de Catalunya. Elisava manté el perfil marcadament internacional dels programes de màster i postgrau, el qual dóna als i les estudiants l’oportunitat d’ampliar la seva xarxa de relacions professionals, així com la possibilitat de conèixer, compartir i debatre diferents experiències, aproximacions culturals i punts de vista. 

Des de la perspectiva estratègica, l’escola de postgrau enquadra el seu projecte present i futur en tres àmbits amb marcada identitat: 

Un domini de programes professionalitzadors, orientats al desenvolupament de les competències professionals dels estudiants sobre la base de tres eixos vertebradors: continguts actuals i constantment actualitzats; interacció amb ponents i tutors de primer nivell, molts d’ells professionals en actiu; i una clara focalització al treball pràctic. En la seva oferta formativa es combinen continguts genèrics i específics amb un considerable grau d’especialització. 
  

Un segon domini de caràcter experimental i exploratori, on els programes tenen relació amb els reptes de la societat i del planeta, i l’exploració del rol del dissenyador/a en aquest marc. En ells es fomenta la reflexió, el debat, l’esperit crític i la cerca personal. Els programes d’aquest domini són, en la seva majoria, propostes noves, en anglès i que aborden temàtiques variades, com ara el disseny resilient, IA responsable, One Health, els futurs emergents o les noves narratives. 
  
Finalment, un tercer domini recull els programes de business design, que formen professionals que vulguin orientar-se, mitjançant les eines del disseny, cap a la consultoria d’innovació, l’emprenedoria pròpia o intracorporativa, i el disseny estratègic, enfocat particularment als problemes complexes. Per tal de desenvolupar amb solvència aquest domini hem establert un partenariat estratègic amb una  escola danesa de referencia en aquest camp. 

Des del punt de vista acadèmic hem creat tres nous programes de màster i hem recuperat les activitats transversals entre programes i els field trips, activitats que l’Escola de Postgrau ha impulsat en els darrers cursos. També s’ha dut a terme la tercera edició dels workshops multidisciplinaris, oberts a tots els estudiants de màsters i postgraus de l’Escola, i que aquest curs han estat dirigits per l’estudi francès Pinaffo-Pluvinage, la dissenyadora coreana Na Kim i les catalanes Col·lectiu Punt6. 

Finalment, volem destacar que l’11 de novembre de 2021 es va inaugurar a la Sala Àgora Un projecte és un trajecte, exposició en homenatge a Jordi Cano i la seva trajectòria. Molts col·laboradors i alumnes van assistir a l’acte inaugural, presidit pel record de qui durant molts anys va ser director dels Màsters d'Elisava en Direcció d'Art, Disseny Publicitari i Comunicació, i Creativitat Audiovisual.