Vés al contingut

Directora de Màrqueting i Comunicació: Claire Dubus
 


Durant el curs 2022-23, el principal projecte treballat des del Departament de Màrqueting i Comunicació ha estat el de disseny, desenvolupament i implementació de la nova web d’Elisava. 

L’objectiu principal de la nova pàgina ha estat aconseguir un resultat més viu, dinàmic i amb un disseny actualitzat i modern, amb una navegació més intuïtiva, així com una millora de l’experiència d’usuari. Una web enfocada principalment a la comercialització dels programes formatius: graus, màsters i formació contínua. S’han reorganitzat els continguts, s’ha millorat substancialment el cercador i s’hi ha afegit un feed on mostrar l’actualitat dels cursos: ressenyes de premsa, Instagram Reels d’estudiants, workshops associats, etc. 

La pàgina web s’ha dissenyat internament amb l’equip gràfic del departament i s’ha programat al WordPress perquè la gestió diària sigui més fluida i evitar així haver de recórrer als programadors per fer els petits canvis rutinaris. 

La migració dels continguts web es va fer el 28 d’abril sense registrar cap incidència, i la nova pàgina ha aconseguit posicionar-se molt ràpidament. Quant al SEO, podem observar una millora substancial en el rendiment de la web, que ha passat d’una mitjana de temps de càrrega de 5,1 segons a 1,1 segons, a més de complir tots els estàndards de Google i les mètriques de Core Web Vitals. Els errors tècnics s’han reduït en un 84 %, i quant a la nota sobre l’estat de salut de la web, hem passat d’un 59 % al març de 2023, a un 80 % al juliol del mateix any. La nova pàgina ens permet continuar millorant de manera exponencial el nostre posicionament orgànic als cercadors web.  

Les dades, en data d’octubre de 2023 respecte a l'octubre de 2022, són molt clares: 

  • Keywords totals: 23.742 (vs. 19.385), + 4.357 
  • Keywords a top 3: 1.116 (vs. 992), + 124 
  • Backlinks: 5.208 (vs. 3.097), + 2.111 
  • Total d’impressions en cerques orgàniques: 19.757.194 (+ 325 % respecte de l’any anterior) 
  • Total de clics cap a la web: 693.777 (+ 327 % respecte de l’any anterior) 

Si analitzem el nostre SEO respecte al de la competència, podem observar que en el cas d’Eina i Bau estem molt més ben posicionats (dades extretes de Semrush): el nostre Authority Score és de 48; el de Bau, de 32, i el d’Eina, de 30. El trànsit orgànic mensual d’Elisava és de 29.000 visites; el de Bau, de 9.000, i el d’Eina, de 5.000.

Un altre projecte estratègic del departament durant el curs 2022-23 ha estat el disseny de nous brochures per als graus d’Elisava. Decidim dissenyar una publicació més consistent (130 pàgines), afegint-hi informació genèrica de l’escola; una doble pàgina amb un enfocament més comercial, encapçalada per la frase “Per què estudiar a Elisava”; cites d’empreses col·laboradores; testimonials d’estudiants que s’han graduat recentment; un apartat de projectes i TFG destacats amb premis del sector; difusió en mitjans, etc. Els nous brochures es van lliurar durant el Saló de l’Ensenyament. 

Així mateix, i per quart any consecutiu, hem llençat un programa de beques per als màsters. Aquest any s’ha reformulat per oferir 17 beques del 50 %. Un total de 376 estudiants van sol·licitar una beca Elisava (134 són nous leads), i 73 van sol·licitar una beca Fahrenheit (30 nous leads). Els mitjans partners d’aquesta edició han estat: Gràffica, Experimenta, Neo2, Diariodesign, VIA Empresa, designboom i Arts Thread. 

A més a més, continuem apostant pel reconeixement dels projectes del nostre estudiantat en premis nacionals i internacionals. Aquest any, més de 20 projectes han resultat guanyadors dels Laus, entre ells 5 Ors. Als IF Design Student Awards, els projectes ATOM, Fix i Gil van ser convidats a assistir a la cerimònia de lliurament a Istanbul. Al premi CIRCUL-A-THON de SABIC, els TFM Hipcare, Amaia i Lazo van viatjar a Aràbia Saudita per rebre cadascun el seu premi de 10.000 euros. Als James Dyson Awards, van ser nominats 12 projectes de grau i màster, i el projecte Fix va ser-ne el guanyador nacional. Finalment, el TFM Odapt va aconseguir el BASF Forward AM Innovation Award, amb un premi de 25.000 euros. 

Per augmentar la difusió de la nostra enginyeria, aprofitant la data del 23 de juny, Dia de la Dona Enginyera, difonem una nota de premsa que ressaltava la paritat absoluta que hem aconseguit entre l’alumnat del grau en Enginyeria de Disseny Industrial. Aquesta acció a la premsa ens ha permès sortir al programa Tot es mou de TV3, a Notícies en Xarxa, als informatius de Ràdio 4 i a Fulls d’Enginyeria, entre altres mitjans. 

Per acabar, hem tancat el curs amb l’organització del Degree Show, una exposició amb més de 200 TFG del nostre alumnat, duta a terme a l’espai col·laborador TMDC, que ha inclòs activitats com xerrades d’Elisava Alumni, trobades amb empreses, networking i una sèrie de pòdcast amb estudiantat graduat recentment. El Degree Show ha comptat amb una àmplia difusió en múltiples canals online i offline (web, xarxes socials, aplicació Elisava Life, invitacions físiques i cartelleria), així com en mitjans com TV3. Tot això s’ha traduït en una gran assistència, amb un total de 1.595 entrades reservades a través d’Eventbrite davant de les 1.119 reserves registrades al Degree Show del curs anterior.