Vés al contingut

Centre Internacional de Formació Contínua (CIFC) del campus Manresa

UManresa

Tipus Nombre de programes Nombre de matriculats
Màsters propis 12 171
Postgraus i títols d’expert 10 124
Formació contínua i in-company 78 2.401
CIFE 21 533
FUB+GRAN 10 239
UniversiMés 2 37
Total 133 3.505

Directora: Coco Vilaseca-Whitehead

Responsable de Formació Contínua: Montse González Molina

 

 

Programes impartits:

Màsters

  • Màster en Direcció Comptable, Financera i Tributària
  • Màster en Infermeria d'anestèsia, reanimació i terapèutica del dolor, via convalidació.
  • Màster en Infermeria d'anestèsia, reanimació i terapèutica del dolor
  • Màster en Neuroeducació
  • Màster en Reeducació del sol pelvià
  • Màster en Emergències extrahospitalàries. Edició Balears
  • Màster en Emergències extrahospitalàries (Ed. Manresa)
  • Màster en Cirurgia podològica de l'avantpeu

Postgraus

  • Postgrau en Comptabilitat i Fiscalitat
  • Postgrau en Direcció i desenvolupament de recursos humans
  • Postgrau en Lideratge, habilitats directives i desenvolupament directiu en organitzacions de salut

Postgraus i màsters interuniversitaris

  • Postgrau en Direcció i gestió d'empreses vitivinícoles
  • Màster en Lactància i donació de llet humana

Programes in-company

  • Píndola formativa en Gestió de tresoreria en temps de covid-19 (per Agència de Desenvolupament del Berguedà)
  • Píndola formativa en Reorganització empresarial en temps de covid-19 (per Agència de Desenvolupament del Berguedà)
  • Debriefing tècnic post covid19 (específic per SEM)
  • Curs d'habilitats del lidertage i desenvolupament directiu. Fase II (Específic per Aigües Manresa)
  • Les noves tecnologies com a recurs per disminuir el percentatge de caigudes als centres de salut i socials (esp. Althaia)
  • Programa de desenvolupament en Lideratge, Management i Comercial (Avinent)
  • Curs de lideratge per a infermeres (Sant Andreu Salut - FSSM)
  • Curs SVIP (esp. ICS Catalunya Central)
  • Curs SVIP (esp. ICS Catalunya Central)
  • Curs d'Instructor en Simulació (esp. Hospital de Sant Pau)
  • Esp. Institut Ramon Casas i Carbó. Centres emocionalment intel·ligents
  • Curs d'interpretació de resultats analítics per infermeria (ICS Ccatalunya Central)
  • Treball per ambients Salle Bonanova
  • Treball per ambients Salle Figueres
  • Assessorament en espais de ciència (Escola Miquel Martí i Pol)

Cursos de curta durada del CIFE

  • Aprendre ciència néixer
  • Dissabtes de ciència
  • Espais de ciència (semipresencial)
  • Tallers Història i Educació: recursos per apropar-se a la història
  • Cura personal i professional
  • Acompanyament en la creació d'espais de ciència
  • Trastorns del Neurodesenvolupament
  • Ciència de 0 a 3 anys: el Lab en rodes
  • Ciència de 3 a 6 anys: Espai Lab, espai llum
  • Donar espai a la calma com a guia cap a l'autonomia
  • Escoles Singul-Arts.
  • Ciència per comprendre
  • Innovació docent: simulació i altres estratègies
  • Ciència des del néixer
  • Curs online: Quina mirada mereix l'infant
  • GdT sobre la vida quotidiana a l'escola bressol
  • GdT en Neuroeducació

Cursos de curta durada

  • L'accés a l'habitatge: el paper dels ajuntaments. El Decret Llei 17/2019 (EAPC) (SESSIÓ ONLINE)
  • Temporalitat, estabilització i discriminació en l'ocupació pública: un mal endèmic (EAPC) (sessió online)
  • Com treure el màxim partit de les reunions de l’equip a distància (sessió online)
  • Reinventar tota l'àrea comercial de l'empresa: reptes i solucions digitals per a després de la covid-19 (sessió online)
  • Liderar en temps de crisi i confinament (sessió online)
  • Social Commerce. Claus per vendre a través de les xarxes socials en temps de Coronavirus (sessió online)
  • Masterclass Gestió de Tresoreria a curt termini en temps de covid-19 (MBA) (sessió online)
  • La tornada a l'escola: una mirada des de la Neuroeducació (sessió online)
  • Què ens ensenyen els clàssics per viure al món d'avui? Valors clàssics en temps difícils (sessió online)
  • Sòl pelvià i la menopausia (sessió online)
  • Covid-19. Experiència a peu de llit: reflexions ètiques (sessió online)
  • Terapia miofuncional orofacial: cómo lo hago y cómo lo haré (sessió online)
  • Els 75 anys de la fi de la II Guerra Mundial (sessió online)
  • Conseqüències socials i econòmiques de les epidèmies al llarg de la història (sessió online)
  • Moments estel·lars de la història universal: Atenes, el Renaixement i la Il·lustració (sessió online)
  • Una mirada a la creativitat: què és i com podem estimular-la (sessió online)
  • Planificació digital en implantologia oral. Cirurgia guiada, planificació 3d i escàner intraoral
  • Residència clínica en podologia
  • Instructor en simulació (3a edició)
  • Mètode Pilates Matwork. Nivells 1 i 2
  • Gestió Fiscal (Mòdul del Màster en Direcció comptable, financera i tributària)
  • Ventilació mecànica en medicina d'urgències
  • Cirurgia implantològica dental avançada
  • Instructor en simulació (1a edició)
  • Control d'hemorràgies
  • Transport de pacients en helicòpter
  • Curs bàsic de Basale Stimulation
  • Monogràfic de l'espatlla
  • Espacios de ciencia 19-20
  • Medicina de rescat de muntanya
  • Estudi i tractament de l'ATM
  • Curs de Cirurgia unguial

Cursos del programa FUB+GRAN

  • FUB+GRAN. CURS. Xarxes mòbils i tecnologies digitals
  • FUB+GRAN. CURS. Dones filòsofes i científiques II
  • FUB+GRAN. CURS. Cultures del Món: Japó
  • FUB+GRAN. CURS. Geologia
  • FUB+GRAN. CURS. Música per ser escoltada
  • FUB+GRAN. CURS. Món d'Egipte
  • FUB+GRAN. Comprendre el món d'avui 19/20
  • FUB+GRAN. CURS. Camins del pensament filosòfic
  • FUB+GRAN. CURS. Art i els seus símbols fonamentals
  • FUB+GRAN. CURS. Cine_fòrum 2019-20

Programa de transferència de coneixement

  • Disseny i aplicació de la simulació clínica per a la creació de proves pilot avaluatives del producte V-Chair (Esp. Control Live)

Programa UniversiMés

  • UniversiMÉS 2019-20 2n Curs
  • UniversiMÉS 2019-20. 1r Curs

Jornades

  • EDU.JORN. Neurociència dels ambients (Beatriz Fagundo i Bianca Mur)
  • EMP.JORN. Et compren o vens? Claus per convertir-te en un comercial d'èxit (PGDE Xavier Fumanal)
  • EMP.JORN. Com optimitzar l'experiència de marca per incrementar les vendes? (PGDE Sílvia Cubo i Xavier Sardà)
  • XI Jornada de diàlegs educatius. La conversa com a eina d'aprenentatge

Programes d’acreditació

  • SALUT.ACR. L'aplicació de la impressió 3D en medicina (Col·legi de Metges/UCF)
  • SALUT.ACR. Programa avançat en disseny i impressió 3D en cirurgia osteomuscular (Col·legi de Metges/UCF)
  • SALUT.ACR. Planificació virtual i impressió 3D en medicina: parts toves (Col·legi de Metges/UCF)
  • INF. ACR. PHTLS en obert (Prehospital Emergency Care)
  • ACR.INF. Actualització en emergències per l'atenció primària (Camfic)
  • EMP.ACR. Curs Formatiu per la Mediació Grup C - Setembre/octubre 2019 (Selling consult)
  • EMP.ACR. Curs Formatiu per la Mediació Grup B - octubre 2019 (Selling consult)
  • EMP.ACR. Curs Formatiu per la Mediació Grup B - novembre / desembre 2019 (Selling consult)
  • INF. ACR. Curs Gestió clínica: Bases, Avanços y Reptes (Gesclinvar)
  • EMP.ACR. Curs Formatiu per la Mediació Grup C - Febrer 2020 (Selling consult)
  • EMP.ACR. Curs Formatiu per la Mediació Grup B - Gener/Febrer/Març/Abril 2020 (Selling consult)
  • EMP.ACR. Curs Formatiu per la Mediació Grup C - Juliol/Agost 2019 (Selling consult)
  • EMP.ACR. Curs Formatiu per la Mediació Grup B - Juliol/Agost 2019 (Selling consult)
  • ACR. EMP. Màster en Neurocomunicació, oratòria i Programació neurolingüística (FUNDARES)
  • ACR. EMP. Màster Internacional en Intel·ligència emocional i Programació neurolingüística (FUNDARES)
  • ACR. EMP. Màster Internacional en Business and Life Coaching (Fundares)
  • ACR. EMP. Postgrau en Life Coaching d'Identitat (Fundares)
  • ACR. EMP. Postgrau en Programació neurolingüística (Fundares)
  • EMP.ACR Postgrau en Intel·ligència emocional (Fundares)
  • EMP. ACR Postgrau en Executive and Business Coaching (Fundares)
  • ECO.ACR Curs de metodologia i tècnica ecogràfica (Joviat - Althaia)
  • ACR.EMP. Postgrau en Relacions laborals i gestió de persones (Cambra de Comerç BCN)
  • ACR.FIS. Curs de formació en educació en neurociència del dolor combinat amb entrenament del control motor des d’una perspectiva neurocognitiva
  • ACR.SALUT. Expert universitari en Lideratge i gestió en organitzacions de salut (UCF)
  • ECO.ACR.2n Curs teòric i pràctic d'ecografia (Actedi)
  • ACR.SALUT. Expert universitari en Lideratge en femení (UCF)
  • EMP.ACR. Diploma de Sommelier. 4a promoció (Joviat).

Fites més destacades durant el curs 2019-2020

  • Curs de Transport de Pacients en Helicòpter (HEMS): Es realitza la primera edició en obert amb gran èxit de convocatòria. Única universitat del territori català que ofereix aquest curs en obert.
  • L'oferta formativa virtual llançada pel CIFC durant la pandèmia –tant gratuïta com de pagament– va tenir un excel·lent ressò, arribant a registrar una assistència total de 1.165 participants repartits en 24 formacions en diferents àrees temàtiques.
  • El nombre d'estudiants de màsters, postgraus i títols d'experts manté un creixement sostingut al llarg dels darrers dos cursos, passant de 182 a 225 matriculats en els programes propis i arribant a un total de 341 estudiants incloent els programes d'acreditació.
  • Consolidació del Centre d'Innovació i Formació en Educació (CIFE) sota la direcció d'Antoni Llobet, amb una oferta ampliada de formacions adreçades a docents que estan reconegudes com a formació permanent del professorat del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
  • En el marc d'internacionalització del CIFC, s'imparteix la primera edició del màster interuniversitari en Direcció i Gestió d'Organitzacions amb la Universitat Blas Pascal d'Argentina.

Servei d’Idiomes

Responsable: Nancy Lee
Nombre de cursos impartit: 60
Nombre d’alumnes: 584
Nombre de professors: 25

 

Fites més destacades durant el curs 2019-2020

  • L’adaptació de les classes del Servei d’Idiomes a la modalitat en línia en el context del confinament per covid-19 es va dur a terme de manera força fluïda. Amb poc marge de temps vam poder adaptar les classes presencials a les síncrones. Es van aprofitar les aules virtuals per penjar els continguts de les lliçons durant la primera setmana i es va començar amb classes síncrones durant la segona setmana de confinament.
  • Els exàmens de final de curs es van realitzar en format online amb molt bon resultat. Això va ser possible gràcies a la gran voluntat de l’equip de docents, al departament de TIC i a tots els alumnes.
  • El departament va acabar impartint tres cursos intensius online d’anglès l’estiu 2020, malgrat la pandèmia. D’aquesta manera, els inscrits van tenir l’oportunitat d’aconseguir el certificats oficials dels nivells A2, B1 i B2 sense perdre la qualitat d’ensenyament i sense haver-se d’esperar un curs més per obtenir-lo. Els docents van treballar molt per adaptar el continguts a un nou format no només online, sinó intensiu, amb l’objectiu d’assegurar un bon assoliment de continguts i els alumnes van mostrar una gran voluntat per treballar de manera autònoma a casa.
  • Tot i que els exàmens finals dels cursos intensiu d’estiu 2020 es van dur a terme de manera online síncrona, l’examen es va fer presencialment a les instal·lacions del a FUB1. Un 84% dels estudiants van superar-los amb èxit i van aconseguir l’acreditació.
  • El 2019-2020 va ser el cinquè any consecutiu que es va oferir rus i el quart any de japonès al Servei d’Idiomes. Cal agrair també a les professores de rus i de japonès la seva predisposició absoluta i la seva tasca de fidelització de l’alumnat en fer créixer aquests interessos en la llengua i la cultura d’aquests dos països curs rere curs.